Chiny: sprzedaż iPhone'a totalną porażką! [Zaktualizowany]

Chiny: sprzedaż iPhone'a totalną porażką! [Zaktualizowany]08.12.2009 10:45
china
Paweł Żmuda

Smartfon Apple iPhone trafił oficjalnie na rynek chiński 30 października. Pisałem wtedy, że premiera telefonu wcale nie wzbudziła w Chińczykach zbytniego zainteresowania. Powodem takiego obrotu sprawy było między innymi to, że komórka była już dostępna w chińskich sklepach - nawet zakupienie hurtowych ilości iPhone'ów z przemytu nie stanowiło w Chinach problemu. Jednak nikt nie spodziewał się, że będzie aż tak źle. Po blisko tygodniu sprzedaży, wyniki są zdecydowanie poniżej oczekiwań.

Smartfon Apple iPhone trafił oficjalnie na rynek chiński 30 października. Pisałem wtedy, że premiera telefonu wcale nie wzbudziła w Chińczykach zbytniego zainteresowania. Powodem takiego obrotu sprawy było między innymi to, że komórka była już dostępna w chińskich sklepach - nawet zakupienie hurtowych ilości iPhone'ów z przemytu nie stanowiło w Chinach problemu. Jednak nikt nie spodziewał się, że będzie aż tak źle. Po blisko tygodniu sprzedaży, wyniki są zdecydowanie poniżej oczekiwań.

Agencja Reuters informuje, że oficjalny sprzedawca iPhone'a na chińskim rynku - operator China Unicom, sprzedał jedynie 5000 telefonów. Przypomnijmy, że w Chinach mieszka około 1 338 612 968 osób! W rozmowie z agencją Reuters, analityk z firmy Piper Jaffray, Gene Munster stwierdził, że wprowadzenie iPhone'a do Chin to wielkie rozczarowanie, według jego przewidywań w ciągu pierwszego tygodnia sprzedaży powinno rozejść się około 30 000 egzemplarzy.

Powodem słabej sprzedaży nie są chyba ceny telefonu. W sieci Unicom iPhone 3G 8GB kosztuje około 861 dolarów, model o pamięci 32GB to równowartość ponad 1000 USD, ale ceny te są dostosowane do warunków rynku (sic!). Ogromnym minusem sprzedawanych w Chinach modeli jest brak WiFi - właśnie ta ułomność jest według analityków głównym powodem słabej sprzedaży.

[Aktualizacja] Minął ponad miesiąc od ogłoszenia wyników sprzedaży iPhone'a w Chinach i wygląda na to, że sytuacja wcale nie uległa poprawie. Taobao.com, największy serwis aukcyjny w Chinach (odpowiednik eBay i Allegro), zanotował rekordowo niską sprzedaż iPhone'a. W ciągu dwóch tygodni, czyli od czasu otwarcia wirtualnego sklepu z telefonami dostarczonymi przez operatora China Unicom, serwis wysłał do nowych klientów zaledwie 5 egzemplarzy iPhone'a: dwa modele w wersji 8GB i trzy w wersji 16GB.

Porażka sprzedaży iPhone'a przez China Unicom wynika głównie (jak już wcześniej wspominaliśmy) ze zbyt wysokiej ceny iPhone'a w Chinach oraz z braku WiFi w telefonie.

Firma Analysys International wysunęła jednak nową teorię. Z badań wynika, że młodzi Chińczycy lubią płacić za małe zakupy (jak dzwonki, gry, aplikacje) za pomocą komórki, a dokładniej karty prepaid oferowanych przez lokalnych operatorów. Aplikacje w sklepie App Store można natomiast zakupić tylko przy pomocy karty kredytowej. Analysys International uważa, że brak płatności w sklepie za pomocą komórki może być kolejnym czynnikiem wpływającym na porażkę iPhone'a w Chinach.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.