Coraz trudniej jest zarabiać w App Store. Koszt pozyskania jednej instalacji ciągle rośnie

Coraz trudniej jest zarabiać w App Store. Koszt pozyskania jednej instalacji ciągle rośnie26.11.2013 23:29
Zbigniew Kowal

Zbliżające się Boże Narodzenie to dla branży mobile najważniejszy moment w roku. Ogromne zyski oraz największą liczbę pobrań notuje się w okolicach 24 grudnia. Niestety, koszt pozyskania jednej instalacji na platformie iOS za miesiąc przekroczy 7 dolarów. Czy to początek końca zarabiania w sklepie Apple’a?

Metod sprzedaży gier w App Store jest kilka. Wszystko zależy od grubości portfela developerów. Ci, którzy mogą sobie pozwolić na wygospodarowanie budżetu na marketing, starają się przekuć CPI (koszt jednej instalacji) na ARPU (średnie zyski na użytkownika). Innymi słowy, kombinuje się tak, aby nie wydać więcej, niż może wynieść planowany zysk.

Według firmy Superdata jeszcze podczas tegorocznych wakacji koszt pozyskania jednej instalacji wynosił tyle samo co średni zysk z jednego użytkownika. Według szacunków proporcja ta właśnie została zachwiana. Analitycy wspomnianej firmy posłużyli się obrazowym przykładem.

Jeżeli developer pozyska (reklama, płatne instalacje, media społecznościowe etc.) grupę 100 użytkowników za kwotę 2,25 dol. każdy, to na interesie straci. Średnia konwersja w listopadzie wynosiła bowiem 4,68%. Z kolei średni zysk z użytkownika w USA to 21.45 dol. Po szybkim przemnożeniu wyjdzie zatem, że wspomniana grupa może wygenerować dla twórcy aplikacji nieco ponad 100 dol.

Wszystko fajnie, tyle że koszt ich pozyskania to 225 dol. Aby cokolwiek na interesie zarobić, developer musi stworzyć grę lub aplikację, która pochłonie użytkownika na trochę dłużej niż dwa miesiące. Takich produkcji nie ma w App Store zbyt wiele, a te, które są, to raczej dzieła gigantów branży niż małych studiów developerskich.

Superdata prognozuje także, że amerykański rynek mobile w grudniu będzie wart 3 mld dol. To skok o 600 milionów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dane kuszące, dlatego większość firm wydaje swoje budżety w grudniu, aby skorzystać na nowych użytkownikach iPhone'ów oraz iPadów. Świąteczna gorączka sprawi jednak, że CPI może skoczyć nawet do poziomu 7 dolarów!

Rodzą się zatem pytania. Czy marketing zwróci się w tym roku producentom? Czy to początek końca gier mobilnych? Czy przetrwają tylko te firmy, które będą mogły sięgnąć głęboko do kieszeni? Czy powinniśmy się przygotować tylko na gry freemium skierowane do masowego odbiorcy?

Moim zdaniem nie będzie tak źle. Oczywiście najlepiej będzie wiodło się takim firmom jak EA, Gameloft czy Rovio. Jednak z pewnością znajdą się również aplikacje pojedynczych twórców, które odniosą sukces. Faktem jest jednak, że sytuacja na rynku mobile stała się o wiele trudniejsza i nowym firmom nie będzie łatwo zaistnieć.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.