Coraz większy zasięg serwisów i świetne wyniki Nokii

Coraz większy zasięg serwisów i świetne wyniki Nokii17.02.2010 14:51
Mateusz Żołyniak

Podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie firma Nokia przedstawiła najważniejsze informacje o usługach związanych z lokalizacją, muzyką, pocztą email oraz sklepem OVI, z których na co dzień korzysta już kilka milionów użytkowników na całym świecie. Oto, co do powiedzenia miał fiński gigant.

Nasz przepis na sukces jest prosty: są nim zadowoleni Klienci. Obejmujemy swoim zasięgiem coraz więcej miejsc oraz docieramy ze świetnym kontentem i usługami do coraz większej liczby użytkowników. Obecnie mamy już ponad milion pobrań ze Sklepu Ovi dziennie; Comes with Music jest już obecna na 25 rynkach, a co sekundę, przez 24 h na dobę, pobierana jest na świecie najnowsza wersja Ovi Map. Są to dla nas ważne osiągnięcia, na których jednak nie chcemy poprzestać.

Niklas Savander, EVP, Services, Nokia

Podczas MWC Nokia zaprezentowała najważniejsze osiągnięcia związane z jej kluczowymi usługami:

Lokalizacja

Udostępnione pod koniec stycznia br. nowe Mapy Ovi zawierają nawigację samochodową, pieszą oraz informacje o ruchu drogowym w 74 krajach i 46 językach. Wszystkie nowe smartfony Nokia z odbiornikiem GPS będą zawierać nową wersję Map Ovi - bez dodatkowych kosztów i opłat.

FAKTY:

? Dotychczas ponad 3 miliony pobrań Map Ovi

? Ponad 1 pobranie na sekundę przez 24 godziny na dobę; około 100 000 pobrań dziennie

? Bogata funkcjonalność i najlepsze pokrycie map na świecie

W ubiegłym tygodniu, wraz z pojawieniem się Comes With Music na Bliskim Wschodzie, liczba krajów oferujących usługę wzrosła do 27. W odróżnieniu od innych usług muzycznych online, w których dostęp do pobranej muzyki staje się niemożliwy po zakończeniu subskrypcji, użytkownicy urządzeń z Comes With Music mogą bezpłatnie pobrać z Ovi Music tyle muzyki, ile chcą, i zatrzymać ją na zawsze. Muzyka pobrana w trybie ? la carte z Ovi Music nie ma zabezpieczeń DRM.

FAKTY:

? Ovi Music działa na 33 rynkach, co daje firmie Nokia pierwszeństwo jeśli chodzi o zasięg dostarczania muzyki cyfrowej

? Przeciętny użytkownik Comes With Music tylko w pierwszych tygodniach użytkowania pobiera średnio 500 bezpłatnych utworów (za które w iTunes zapłaciłby około 450 euro).

? Katalog Ovi Music obejmuje ponad 9 milionów utworów

Otwarty w maju 2009 r. Sklep Ovi dzięki regularnym udoskonaleniom przeglądarki i wyszukiwarki aplikacji, może pochwalić się obecnie dużym wzrostem pobrań gier i aplikacji. W bieżącym roku Sklep Ovi będzie udostępniać więcej języków, aplikacji i opcji płatności oraz wprowadzać kolejne udoskonalenia.

FAKTY:

? Ponad 1 milion pobrań dziennie

? Liczba użytkowników korzystających ze Sklepu Ovi podwaja się co miesiąc

? W pełni zlokalizowany sklep w 18 krajach, dostępny w 30 językach

? Zintegrowane rozliczenia we współpracy z 60 operatorami z 18 krajów

Wiadomości

W ciągu ostatniego roku swoje konta na Ovi Mail założyło ponad 6 milionów użytkowników, dla których często był to pierwszy krok w kreowaniu swojej tożsamości online. Coraz większa przychylność operatorów dla Nokia Messaging - usługi e-mail typu push firmy Nokia - sprawiła, że dostęp do Ovi Mail i innych osobistych kont pocztowych jest obecnie oferowany przez ponad 70 operatorów.

Nokia we współpracy z Yes Bank prowadzi pilotaż usługi Mobile Money Services, która udostępnia usługi finansowe w urządzeniach mobilnych konsumentów. Projekt przewidziany jako globalny prowadzony jest obecnie w Pune, jednej z największych metropolii w Indiach.

Inicjatywa Nokia Money działająca na platformie Obopay jest na razie kierowana na rynki rozwijające się i zakłada niezakłócone udostępnianie nowych usług we współpracy z wieloma operatorami sieciowymi

i bankami oraz dystrybutorami i sprzedawcami. Yes Bank jest naszym pierwszym partnerem w Indiach, który wprowadza tę usługę na rynek.

Teppo Paavola, wiceprezes i dyrektor generalny działu Mobile Financial Services firmy Nokia

Faza początkowa umożliwi konsumentom wysyłanie pieniędzy innym osobom przy użyciu ich numerów telefonów oraz opłacanie rachunków czy doładowywanie kart SIM w systemie prepaid. Na dalszym etapie konsumenci będą mogli także płacić sprzedawcom za towary i usługi.

Nokia Life Tools

Nokia Life Tools to usługa udostępniająca pomocne na obszarach wiejskich informacje o charakterze gospodarczym i edukacyjnym. Jej użytkownicy pochodzą z biedniejszych obszarów, gdzie jeden lub dwa dolary miesięcznie na usługę mobilną stanowi znaczną inwestycję. Od jej uruchomienia w połowie 2009 roku zdobyła już ponad milion użytkowników. Usługa, dostępna obecnie w Indiach i Indonezji, w tym roku pojawi się na kolejnych rynkach.

Źródło: informacja prasowa Nokia

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.