Czego tak naprawdę oczekujemy od operatora?

Czego tak naprawdę oczekujemy od operatora?07.03.2012 21:00
Czego oczekuje klient od operatora? (fot.: rgbstock.com)
Kira Czarczyńska

Czasami opinia dostawcy usługi dotycząca potrzeb klienta rozmija się z tym, co klient faktycznie chciałby otrzymać. Jak się okazuje, problem ten dotyczy także operatorów sieci komórkowych. Dział ConsumerLab firmy Ericsson postanowił sprawdzić, jak faktycznie klient patrzy na ofertę i czego oczekuje od sieci komórkowej. Wyniki są dość ciekawe.

To, że różne grupy klientów mają odmienne potrzeby, nie jest niczym zaskakującym. Interesujące jest jednak to, w jaki sposób te grupy mówią o oczekiwaniach względem operatora:

  • *\młodzi profesjonaliści* są zainteresowani planem taryfowym dopasowanym do swoich potrzeb, a propozycje skorzystania z innych, lepszych taryf traktują jako czynnik zwiększający lojalność wobec operatora;
  • rodzice chcieliby, żeby umożliwiono im dokładne kontrolowanie kosztów używania telefonów komórkowych ich dzieci oraz własnych, w jak najprostszy sposób, np. przez Internet lub za pomocą dedykowanej aplikacji;
  • dla osób starszych najistotniejszy jest zakup telefonu - jeśli wszystko idzie po ich myśli, seniorzy są raczej zadowoleni ze współpracy z operatorem;
  • klienci, dla których priorytetem jest kariera, chcą przede wszystkim jasnego sposobu naliczania opłat i przejrzystości faktur, uczuleni są zaś na niespodziewane, zawyżone lub ukryte opłaty.

Dla klientów bardzo ważny okazał się też czynnik, którego chyba nasi operatorzy nadal nie doceniają: łatwość i skuteczność kontaktu z pomocą techniczną i obsługą klienta. Na ten aspekt współpracy jako istotny wskazało aż 49% respondentów - dla blisko połowy abonentów jest to więc sprawa priorytetowa.

Pytani o swoje specyficzne potrzeby, klienci sieci GSM mówili na przykład o niemożności dostosowania planów taryfowych do tego, jak rzeczywiście korzystają z telefonów - i związanym z tym faktem płaceniem więcej, niż faktycznie by mogli, gdyby dostali do wyboru więcej opcji dopasowania usług.

Ericsson ConsumerLab przeprowadził badanie na próbie blisko 3000 klientów sieci komórkowych z różnych krajów. Autorzy raportu wskazują, że wyniki mogą być cenną wskazówką dla sieci GSM, które chcą zwiększyć satysfakcję użytkowników korzystających z ich usług.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.