Pierwszy smartfon z Tegrą 3. Do tego Android 4.0, aparat 13,1 Mpix i ekran HD [wideo]

Pierwszy smartfon z Tegrą 3. Do tego Android 4.0, aparat 13,1 Mpix i ekran HD [wideo]10.01.2012 10:00
Fujitsu Arrows | fot. engadget.com
Michał Brzeziński

Na CES zaprezentowano już kilka świetnych telefonów, ale do tej pory żaden producent nie spełnił największego oczekiwania wielu osób: czterech rdzeni. Tymczasem Fujitsu po cichu zaprezentował redaktorom serwisu Engadget swój nowy produkt, który przyćmiewa dotychczasowe premiery.

Nieoficjalnie mówiło się, że większość firm oszczędza najlepsze urządzenia na Mobile World Congress. HTC, LG oraz Samsung cierpliwie czekają do lutego, a swoje karty (chociaż nie wiadomo czy wszystkie) wyłożyły Sony, Lenovo  i Huawei. Oficjalnie ciągle nie ma czterordzeniowego telefonu, ale za kulisami dzieją się ciekawe rzeczy.

Sprzęt Fujitsu do tej pory trafiał głównie na rynki azjatyckie, ale z najnowszym modelem Arrows ma się to zmienić. Pierwsze informacje o telefonie pochodziły z ulotki promującej japońskiego producenta. Już wtedy wiadomo było, że sercem urządzenia będzie Tegra 3, a systemem Android Ice Cream Sandwich. Pomimo nietypowego sposobu rozpowszechniania specyfikacji zagadką pozostawało to, czy Arrows będzie w ogóle pokazany.

ulotka Fujitsu | fot. engadget.com
ulotka Fujitsu | fot. engadget.com

Fujitsu zaprosiło redaktorów serwisu Engadget na prywatny pokaz. Chociaż nie mieli oni bezpośredniej styczności z urządzeniem, mogli je zobaczyć i dowiedzieć się kilku szczegółów. Przede wszystkim zaprezentowany egzemplarz jest prototypem i jego dane techniczne mogą się zmienić.

Obecnie są imponujące: Tegra 3, 4,6-calowy wyświetlacz HD, aparat 13,1 Mpix oraz modem LTE. Producent zdecydował się na zastosowanie własnej nakładki na system - NX UI. Jeśli na pokład telefonu trafi jeszcze pojemna bateria, czego chcieć więcej?

Powstał również krótki filmik, ale zaprezentowano w nim jedynie, jak wygląda gra Riptide GP w telefonie - przy okazji wykorzystano wyjście HDMI oraz bezprzewodowy kontroler firmy Logitech. Cóż, lepsze to niż nic.

Niestety, Fujitsu Arrows ma zostać oficjalnie zaprezentowany dopiero podczas MWC, na japoński rynek trafi na wiosnę, a Europejczycy będą musieli poczekać aż do jesieni. Producent podkreśla, że dostępność będzie w dużej mierze zależała od postawy operatorów. Nieważne, co jest przyczyną - takie opóźnienie wpłynie negatywnie na wyniki sprzedaży, ponieważ w międzyczasie z pewnością pojawi się kilka równie ciekawych urządzeń.

Lekkim pocieszeniem jest to, że Fujitsu wreszcie zainteresowało się ekspansją na więcej krajów. Konkurencji nigdy za dużo, więc życzymy szczęścia.

Źródło: Engadget1Engadget2

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.