Czy gracze nie oczekują zbyt wiele od producentów gier?

Czy gracze nie oczekują zbyt wiele od producentów gier?12.09.2010 10:03
Zbigniew Kowal

W te niedzielne popołudnie, chciałbym Wam zadać kluczowe pytanie. Czy nie oczekujemy od developerów zbyt wiele? Przez słowo „my”, rozumiem wszystkich którzy chociaż raz zakupili coś w sklepie Apple’a. Wygląda bowiem na to, że żądamy coraz więcej, ale zdecydowanie sprzeciwiamy się wyższym cenom w App Store.

W te niedzielne popołudnie, chciałbym Wam zadać kluczowe pytanie. Czy nie oczekujemy od developerów zbyt wiele? Przez słowo „my”, rozumiem wszystkich którzy chociaż raz zakupili coś w sklepie Apple’a. Wygląda bowiem na to, że żądamy coraz więcej, ale zdecydowanie sprzeciwiamy się wyższym cenom w App Store.

Weźmy dla przykładu takiego iPada. Producenci po premierze tabletu musieli przestawić się na produkcję gier w wyższej rozdzielczości. Zmiana była duża, wszak nie chodzi o kilka pikseli. W sklepie Apple’a znajdziemy dwa typy aplikacji. Jedne dedykowane tylko iPadowi, drugie to uniwersalne aplikacje które uruchomia się zarówno na iPhonie jak i na tablecie. Oczywiście, my jako konsumenci oczekujemy tylko aplikacji uniwersalnych. Płacić za dwie wersje tej samej gry nie mamy zamiaru. Niestety, programiści muszą wykonać podwójną robotę.

Kolejnym utrudnieniem dla firm produkujących gry, jest fakt dostosowania swoich gier do możliwości nowego iPhone’a 4. Nie chodzi tylko o przypodobanie się posiadaczom tego smartfona, ale również o media. Zapewne zauważyliście, że gry które wspierają Retina Display otrzymują wyższe noty. Towarzyszy im również większe zainteresowanie. Cóż zatem robią developerzy? Wykonują dodatkową pracę, dostosowując swoje produkty. Oczywiście pozwalają nam zaktualizować je zupełnie za darmo.

Od kilku dni developerzy pracują nad kolejną nowinką. Chodzi oczywiście o implementację Game Center od Apple’a. Użytkownik chce wyzwać swojego kumpla na pojedynek, potrzebuje tej funkcji już teraz. Nie ważne że do tej pory, wszyscy korzystali z OpenFeinta lub Crystal. Kolejny darmowy update, kolejna praca do wykonania.

O ile poprawki błędów są zrozumiałe i powinny być darmowe, o tyle takie poważne zmiany powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w zarobkach developerów. Niestety tak nie jest. Chcemy gier za jednego dolara, w najlepszej grafice i z dożywotnim systemem aktualizacji. O zakupie dodatkowych plansz (in app purchase) lub ułatwień nie chcemy słyszeć. Pamiętajmy również o tym, że 30% zgarnia Apple, pozostawiając developerom resztę po odliczeniu podatku.

Czy zatem nie oczekujemy zbyt wiele, za tak niewiele? Czy w którymś momencie producenci nie powiedzą stop? A może to my zmusimy ich do jeszcze większych ustępstw? Osiągnąć sukces w App Store nie jest łatwo, w szczególności gdy nie dysponuje się rozpoznawalna marką lub poparciem ogromnej społeczności. Walka o klienta trwa na całego. Dokąd to wszystko nas zaprowadzi? Podyskutujcie na ten temat w komentarzu pod wpisem.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.