Czystki w Apple – winny za problemy z anteną stracił posadę!

Czystki w Apple – winny za problemy z anteną stracił posadę!08.08.2010 09:12
Zbigniew Kowal

Szczerze powiedziawszy, dość długo firma z Cupertino kazała nam czekać na wyciągnięcie wniosków ostatecznych z  tzw. „antenna gate”.  Jobs ładnie się uśmiechał do mediów, tłumaczył że to nie taki duży problem. Tymczasem, jeden z wicedyrektorów odpowiedzialnych za ten komponent w iPhonie 4 właśnie stracił pracę.

Szczerze powiedziawszy, dość długo firma z Cupertino kazała nam czekać na wyciągnięcie wniosków ostatecznych z  tzw. „antenna gate”.  Jobs ładnie się uśmiechał do mediów, tłumaczył że to nie taki duży problem. Tymczasem, jeden z wicedyrektorów odpowiedzialnych za ten komponent w iPhonie 4 właśnie stracił pracę.

Informacja jest dość sensacyjna, chociaż zapewne nie szokująca. Ktoś musiał w końcu odpowiedzieć za nadszarpnięty wizerunek firmy i stracone miliony dolarów. Kozłem ofiarnym stał się Mark Papermaster, wicedyrektor odpowiedzialny bezpośrednio za antenę w nowym telefonie Apple’a.

Oczywiście nie wiadomo czy Pan Papermaster sam zrezygnował czy po prostu „został zmuszony” do rezygnacji. Jedno jest jednak pewne - więcej w firmie z logiem nagryzionego jabłuszka pracować nie będzie. Jego obowiązki przejął Bob Mansfield, inny wicedyrektor odpowiedzialny między innymi za chip A4 oraz wyświetlacz Retina Display.

Najciekawsze w całym zamieszaniu jest to, że nie tak dawno (październik 2008) Apple stoczył zacięty bój o tego pracownika z koncernem IBM. Mark Papermaster złożył wymówienie, po otrzymaniu propozycji pracy w Apple. Jego ówczesny pracodawca zaproponował podwyżkę lub roczne wynagrodzenie w zamian za opóźnienie rozpoczęcia pracy w Apple. Papermaster nie wyraził na to zgody, sprawa wylądowała w sadzie – Mark podpisał „lojalkę” o nie podejmowaniu pracy w konkurencji. Ostatecznie Apple zatrudnił  nowego dyrektora w kwietniu ubiegłego roku.

Jak dla mnie, Jobs i spółka po raz kolejny stracili kilka punktów prestiżu. Osobiste zawirowania (w sumie sytuacja nie do pozazdroszczenia) Marka Papemastera to jedna rzecz, ale nikt już teraz nie powie, że problemu nie było. Apple ewidentnie przejął się zamieszaniem wokół swojego nowego produktu.

Źródło: NY Times

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.