Facebook dla iPada w końcu w App Store

Facebook dla iPada w końcu w App Store12.10.2011 07:05
Zbyszek Kowal

Ekipa Marka Zuckerberga pracowała nad natywną aplikacją dla tabletu Apple’a bardzo długo. W końcu skomplikowany (jak się wydawało) proces produkcyjny dobiegł końca. Aplikacja pojawiła się w App Store. Jak się okazuje, nie warto było na nią czekać.

To niesamowite, ale kilkanaście miesięcy prac nad dedykowaną iPadowi aplikacją zaowocowało aplikacją... zwykłą. Żadnych rewelacji i znaczących ułatwień, poza tym że stała się uniwersalna (działa na iPhonie oraz iPadzie). Na oficjalnej stronie Facebooka wymieniono najważniejsze funkcje:

  • **Ciesz się większymi, lepszymi zdjęciami **- Twoje zdjęcia odżyją na nowo w urządzeniu iPad. Łatwe przeglądanie dużych zdjęć w wysokiej rozdzielczości przypomina przeglądanie zdjęć w albumie.
  • Podróżuj do dowolnej lokalizacji w szybki sposób - Po prostu dotknij wyświetlacza albo przesuń lub zsuń palce, aby przejść od jednego ekranu do drugiego i natychmiast powrócić.
  • Graj w gry, będąc w podróży - Graj w swoje ulubione gry na Facebooku na większym ekranie, gdziekolwiek jesteś.
  • Skup się na tym, co ważne - Mniej pozycji na wyświetlaczu to więcej miejsca na zdjęcia znajomych oraz ich zmiany stanu i zdarzenia.
  • **Nie trać miejsca **- Skorzystaj z łatwiejszej nawigacji, aby wysyłać wiadomości, sprawdzać powiadomienia i przeglądać zakładki, nie przełączając ekranów.
  • **Dotknij wyświetlacza, aby wysłać wiadomości **- Proste menu rozwijalne ułatwia przeglądanie i wysyłanie wiadomości bez wchodzenia do skrzynki odbiorczej.

Lista na pierwszy rzut oka wydaje się czymś imponującym, ale tak naprawdę to tylko puste slogany. Weźmy dla przykładu gry. Owszem, pojawiają się one w zakładce naszego menu. Po stuknięciu w ikonkę Farmville’a lub Trade Nations nie jesteśmy przenoszeni do przeglądarki, ale do App Store’a! Innymi słowy, gry trzeba pobrać (o ile jest taka wersja dla danego tytułu) jako osobną aplikację. Żadna to innowacja skoro od wielu miesięcy użytkownicy nauczyli się już korzystać z tych aplikacji.

Facebook dla iPada to okrojone narzędzie z bardzo prostą szatą graficzną. Biorąc pod uwagę czas, jaki spędzono nad aplikacją, oraz to, że pracę stracił niedawno szef tego projektu, efekt jest mizerny. Na domiar złego wielu użytkowników informuje o zawieszaniu się aplikacji podczas pracy lub po pierwszym uruchomieniu.

Ciekawy jestem Waszych opinii na temat Facebooka dla iPada. Czy jesteście zadowoleni z pracy, jaką włożyli w program inżynierowie Facebooka? Ja, przyznam szczerze, nadal wolę korzystać z pomocy aplikacji firm trzecich, które do tematu podeszły zdecydowanie lepiej.

Źródło: The Telegraph

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.