Filipińczycy buntują się przeciw podatkowi od SMSów

Filipińczycy buntują się przeciw podatkowi od SMSów18.09.2009 15:50
_filipino sms
Sabina

Na tym świecie pewne są tylko dwie rzeczy – śmierć i podatki. W zacofanych czasach feudalizmu, którymi straszą nas już w podstawówce, płaciło się jeden podatek – dziesięcinę. Dziś, podatków mamy tyle, że chyba tylko specjaliści są w stanie powiedzieć ile różnych podatków przypada na zwykłego, przeciętnego Kowalskiego. A rząd nie ustaje w wymyślaniu kolejnych rzeczy, które można opodatkować. Tym razem na genialny biznesowo pomysł na zarobek, wpadł rząd Filipin. W końcu Filipiny to królestwo krótkich wiadomości tekstowych – dziennie wysyła się ich tam między 300 milionów do 2 miliardów. Dlaczego więc rząd na nadgorliwości palcowej swoich obywateli nie mógłby zarobić?

Rząd Filipin przymierza się do wprowadzenia podatku od SMSów. Podatek nie ma być wysoki – jego wartość to około 3 grosze. W takiej jednak skali w jakiej Filipińczycy wysyłają SMSy, zysk z podatku wyniósłby rocznie między 540 mln do miliarda $ - całkiem przyjazna sumka prawda? Rząd twierdzi, że podatek przeznaczono by na zbożny cel – czyli na edukację. To chyba wyjątkowo nośny temat na Filipinach – niedawno przecież zakończył się konkurs Smile Hunt, w którym Sony Ericsson zbierało milion uśmiechów filipińskich obywateli po centrach handlowych, za każdy uśmiech płacąc 1 peso na „biedne dzieci”.

Najwyraźniej jednak, filipińskich obywateli niedouczone filipińskie dzieci nie ruszają, bo przed podatkiem się buntują, tłumacząc swoją niechęć tym, że rząd na edukację mógłby wyasygnować fundusze gdyby tylko zechciał. Ci, którzy są u władzy musieliby jednak w tym celu obniżyć swoje wyśrubowane pensje, bądź wręczać nieco mniejsze łapówki.

W ramach protestu przeciwko dodatkowemu opodatkowaniu, obywatele Filipin założyli organizację TXTPower oraz prowadzą kampanię onlinową pod hasłem „No 2 Text Tax”. Czy uda się obywatelom odwieźć rząd od pomysłu? Trzymajmy kciuki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.