Finowie stawiają na jedną kartę - 85 tysięcy Windows Phone'ów Nokii do rozdania

Finowie stawiają na jedną kartę - 85 tysięcy Windows Phone'ów Nokii do rozdania28.10.2011 13:30
Nokia Lumia 710
Paweł Żmuda

Kierunek, w którym podąża Nokia pod sterami byłego pracownika Microsoftu, Stephena Elopa, to droga bez odwrotu. Finowie zaryzykowali, rezygnując z Symbiana i MeeGo na rzecz systemu Windows Phone. Niedawno zaprezentowane urządzenia to dopiero początek długiej drogi. Teraz trzeba dołożyć wszelkich starań, by użytkownicy zapomnieli o wpadkach i wrócili do Nokii. Jak firma chce to osiągnąć?

Kierunek, w którym podąża Nokia pod sterami byłego pracownika Microsoftu, Stephena Elopa, to droga bez odwrotu. Finowie zaryzykowali, rezygnując z Symbiana i MeeGo na rzecz systemu Windows Phone. Niedawno zaprezentowane urządzenia to dopiero początek długiej drogi. Teraz trzeba dołożyć wszelkich starań, by użytkownicy zapomnieli o wpadkach i wrócili do Nokii. Jak firma chce to osiągnąć?

Już w połowie lipca było wiadomo, że Nokia i Microsoft wyłożą bardzo dużo pieniędzy na działania marketingowe. Na sukcesie platformy zależy obydwu producentom (mimo że firma z Redmond zarabia wiele na urządzeniach z Androidem). Pierwszym etapem zmiany wizerunku Nokii będzie ogromna globalna kampania reklamowa, która pochłonie około 80 milionów funtów.

Przechadzając się po ulicach, oglądając telewizję czy surfując w Sieci, nie będzie się dało przeoczyć ogromnej kampanii Nokii - mówi Ben Wood analityk z firmy CSS Insight.

Elementem promocji smartfonów Lumia będzie rozdanie 85 tysięcy darmowych egzemplarzy nowych telefonów. Jak informuje serwis Paidcontent, 25 tysięcy urządzeń trafi w ręce deweloperów. Wiadomo przecież, że platforma bez aplikacji nie przyciągnie użytkowników. Pozostałe 60 tysięcy urządzeń trafi w ręce trendsetterów (w tym znanych blogerów).

Jeśli przyjąć, że pierwszą połowę rozdanych urządzeń będą stanowiły smartfony Lumia 710, a drugą Lumia 800, firma wyda około 29,3 miliona euro na same gratisy (przy założeniu, że koszt jednego telefonu dla Nokii to odpowiednio 270 i 420 euro) - tak wynika z wyliczeń serwisu Intomobile. Są to szacunki trochę na wyrost, ale pokazują ogromną skalę przedsięwzięcia.

Steve Overman, wiceprezes odpowiedzialny w Nokii za kreację marketingową, zapowiada, że promocja Windows Phone'ów będzie największa w historii działań reklamowych fińskiego producenta. W niedalekiej przyszłości będziemy bombardowani happeningami, reklamami w prasie, telewizji, kinach i Internecie.

Z zapowiedzi Nokii wynika, że nacisk zostanie położony na naturalny marketing (chociaż pewnie nie obejdzie się również bez virali i marketingu szeptanego). Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że użytkownicy obdarowane przez firmę nie zostaną jej sługusami i Sieć nie zostanie zalana nachalnymi przekazami marketingowymi, lecz rzetelnymi opiniami na temat nowych Windows Phone'ów.

Zadanie stojące przed Nokią jest bardzo trudne. Pojawiły się co prawda takie produkty jak Nokia N8 z wyśmienitym aparatem, ale bardziej świadomi klienci pamiętają wcześniejsze niewypały i kojarzą firmę z dosyć archaicznym Symbianem. Duża nadzieja w tym, że dla sporej części osób nieśledzących branży mobilnej Nokia wciąż jest synonimem telefonu komórkowego.

Źródło: intomobilebusinessweek

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.