Galaxy S III  - porównanie cen u operatorów

Galaxy S III - porównanie cen u operatorów31.05.2012 07:00
Galaxy S III | fot. własne
Michał Brzeziński

Dwa dni temu Samsung Galaxy S III oficjalnie trafił do sprzedaży. Już wcześniej znaliśmy jego ceny w sklepach internetowych, a operatorzy wielokrotnie chwalili się dostępnością smartfona. Która oferta indywidualna jest najlepsza na rynku?

Dwa dni temu Samsung Galaxy S III oficjalnie trafił do sprzedaży. Już wcześniej znaliśmy jego ceny w sklepach internetowych, a operatorzy wielokrotnie chwalili się dostępnością smartfona. Która oferta indywidualna jest najlepsza na rynku?

Cenniki przedstawiło trzech operatorów: Orange, Play i T-Mobile. Plus jeszcze nie zareagował na pojawienie się jednego z najpopularniejszych modeli, ale jego wprowadzenie to prawdopodobnie jedynie kwestia czasu.

Na początek zobaczmy, na ile wyceniony został Galaxy S III przez Play i Orange (T-Mobile nie podało takiej informacji) bez uwzględnienia promocji. Tak naprawdę jest to wartość czysto teoretyczna, ale nie zaszkodzi rzucić okiem: Orange - 3589 zł (i tak 400 zł taniej niż Galaxy Note), Play - 3019 zł. Ceny kosmiczne, ale nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje telefonu u operatora, nie wybierając przy tym oferty.

Zacznijmy od pomarańczowego dostawcy usług. W taryfach Pelikan, Delfin i Pantera z umową na 24 miesiące w najniższych kwotach abonamentu za flagowca Samsunga trzeba zapłacić co najmniej 2000 zł. Cena spada wraz ze wzrostem opłaty miesięcznej: 1459 zł dla Delfina II za 99,90 zł i 759 zł dla Pantery II za 199,90 zł.

Ci odważniejsi, podpisujący umowę z Orange na 36 miesięcy, w abonamencie za 29,90 zł i tak będą musieli wykosztować się na 2149 zł. Dla najdroższych opcji w ofercie Delfin II i Pantera II cena spada do (odpowiednio) 1309 zł i 359 zł. Oferty mix nie różnią się znacznie, do każdej ceny ze zwykłego zobowiązania wystarczy dodać około 100-200 zł.

Galaxy S III | fot. Samsung
Galaxy S III | fot. Samsung

Play w ostatnich dniach narzekał, że w porównaniu z innymi operatorami nie może sobie pozwolić na równie duże hurtowe zamówienia (tak jak o wiele większe T-Mobile oraz Orange). Jednak oferta fioletowego operatora nie jest zła, a cenowo wydaje się korzystniejsza niż Orange. W Mixturze ceny wahają się od 1319 zł (69 zł miesięcznie) do 2089 zł (15 zł miesięcznie). Lepiej wyglądają abonamenty - przy zobowiązaniu 29 zł koszt Galaxy S III wynosi 1949 zł. Najdroższa konfiguracja AllInclusive - 95 zł - pozwoli stać się właścicielem smartfona za 1179 zł. W Formule 4.0 za 150 zł miesięcznie cena spada do 649 zł.

A co na to T-Mobile? Flagowca Samsunga można dostać w dwóch taryfach: Rodzinnej i Frii. W tej pierwszej najniższa cena to 599 zł przy umowie na 3 lata i opłacie 139,90 zł miesięcznie. W porównaniu z pozostałymi operatorami dobrze wygląda zobowiązanie w wysokości 29,90 zł na 24 miesiące. Wtedy właścicielem smartfona możemy się stać za 1899 zł. Taka sama cena dotyczy najtańszej konfiguracji (99 zł) taryfy Frii. Dla opłat z przedziału 159-179 zł koszt zakupu telefonu maleje do 1199 zł.

Ceny u polskich operatorów można podsumować w trzech słowach: tanio nie jest. Ale biorąc pod uwagę sugerowaną cenę rynkową 2799 zł, mogliśmy się spodziewać czegoś gorszego. W wielu przypadkach rzeczywiście opłaca się wziąć telefon w abonamencie, w przeciwieństwie do częstych ofert, w których dopłacając 200 zł, można kupić nowy egzemplarz od producenta.

Nie zapominajmy również o abonamentach dla firm, które często kształtują ceny na portalach aukcyjnych. Jak pisał Janek, w tego typu abonamencie za Galaxy S III wystarczy zapłacić symboliczną złotówkę.

Prawdopodobnie nowego flagowca czeka podobny los jak jego poprzedników - na wolnym rynku cena szybko spadnie. I chociaż nie liczyłbym w najbliższym czasie na oferty poniżej 2000 zł, radzę poczekać kilka tygodni/miesięcy i zobaczyć, ile wtedy trzeba będzie zapłacić.

Wszystkie cenniki możecie zobaczyć w źródłach wpisu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.