Google wypowiada wojnę wibrującym reklamom

Google wypowiada wojnę wibrującym reklamom02.08.2017 11:03
Źródło zdjęć: © magicmockups.com

Przeglądasz sobie internet na smartfonie. Nagle wyskakuje komunikat w stylu "twój telefon zostać zainfekowane przez (7) wirusy", a urządzenie zaczyna wibrować jak szalone. Google postanowił zadbać o to, by tego typu sytuacje były odrobinę mniej uciążliwe.

Mechanizm Web Vibration API, który zaimplementowany jest w wielu popularnych przeglądarkach, daje stronom internetowym dostęp do silniczka wibracyjnego w smartfonie. Intencje pomysłodawców tego rozwiązania nie były złe - wibracje można w pomysłowy sposób wykorzystać np. w przeglądarkowych grach.

Niestety możliwość uruchomienia wibracji zaczęła być wykorzystywana przez twórców inwazyjnych reklam, przez co stały się one jeszcze bardziej irytujące. Z punktu widzenia twórców przeglądarek jest to problem trudny do rozwiązania; całkowite uniemożliwienie stronom internetowym aktywacji wibracji w smartfonie byłoby przecież wylaniem dziecka z kąpielą. Google znalazł jednak inny sposób.

Mobilny Chrome 60 na Androida częściowo zablokuje wibrujące reklamy

Pomysł Google'a jest banalny w swojej prostocie - wibracje będą mogły być aktywowane dopiero wtedy, gdy użytkownik wykona jakąś akcję na stronie. W przypadku przeglądarkowych gier będzie to np. kliknięcie przycisku "start".

Irytujące reklamy nie znikną, ale przynajmniej nie będą aktywować wibracji same z siebie. Staną się dzięki temu choć trochę mniej uciążliwe.

Oczywiście można się domyślić, że twórcy reklam będą próbowali obejść to zabezpieczenie ("twój telefon jest zawirusowany, dotknij ekranu by poznać szczegóły"), ale lepsza taka ochrona niż żadna.

Chrome 60 jest powoli udostępniany przez Google Play, ale aktualizacja nie jest jeszcze widoczna u wszystkich użytkowników. Powinno się to zmienić w ciągu kilku dni.

Walka z wkurzającymi reklamami nie jest łatwa

Twórcy inwazyjnych reklam wykorzystują zazwyczaj platformę Google AdSense - używający jej właściciele stron internetowych nie mają bezpośredniego wpływu na to, jakie reklamy się wyświetlają. Można jedynie zgłaszać Google'owi te najbardziej inwazyjne, ale to przypomina walkę z Hydrą - na miejscu jednej usuniętej reklamy pojawia się kilka kolejnych.

Dobrze więc, że Google szuka choć częściowych rozwiązań tego typu problemów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.