Google kończy ze swoimi tabletami. Więcej rywali iPada nie będzie

Google kończy ze swoimi tabletami. Więcej rywali iPada nie będzie21.06.2019 09:50
Pixel Slate to ostatni tablet Google'a

Według kodeksu morskiego, kapitan powinien zejść z tonącego okrętu jako ostatni. Gdyby Google był marynarzem, byłby kiepskim marynarzem.

Dziś już raczej mało kto pamięta, ale jeszcze zanim Google wziął się za produkcję własnych smartfonów z linii Pixel, pod marką tą wypuszczony został tablet z Androidem. Pixel C trafił na rynek jesienią 2015, miał mocną specyfikację i promowany był jako urządzenie do pracy i rozrywki.

Pixel C nie odniósł wielkiego sukcesu, ale Google nie złożył broni całkowicie; 3 lata później, jesienią 2018, światło dzienne ujrzał kolejny tablet z tej serii - Pixel Slate. Tym razem producent postawił jednak na system Chrome OS zamiast Androida, a możliwość dokupienia rysika oraz klawiatury miały czynić z niego jeszcze mocniejszego rywala iPada Pro. Ponownie się jednak nie udało.

Google definitywnie kończy z tabletami Pixel

Informację tę jako pierwszy podał Computerworld. Według źródeł serwisu, Google rozwijał dwa mniejsze tablety z linii Pixel, ale po ostatnich rozmowach prace miały zostać porzucone. Zamiast tego firma ma zwiększyć nacisk na laptopy.

Doniesienia te potwierdził Rick Osterloh, starszy wiceprezes ds. urządzeń oraz usług. Dział komputerów Pixel będzie teraz w 100 proc. skupiony na laptopach. Oczywiście w przypadku smartfonów nie zmienia się nic.

Trzeba podkreślić, że mowa wyłącznie o tabletach samego Google'a. Firma zapewnia, że cały czas będzie zaangażowana w rozwój tabletów innych marek we wszystkich segmentach; konsumenckim, korporacyjnym i edukacyjnym.

Tabletom i tak nie trzeba jednak pomagać w umieraniu, bo świetnie radzą sobie z tym same

Jedyną firmą, która w ostatnich latach zarabia na tabletach sensowne pieniądze i unika drastycznych spadków sprzedaży (a wręcz odnotowuje wzrosty) jest Apple.

Pixel Slate działa pod kontrolą systemu Chrome OS
Pixel Slate działa pod kontrolą systemu Chrome OS

Firma z Cupertino świetnie wstrzeliła się w rynek ze swoją ofertą obejmującą wysokomarżowego iPada Pro oraz tańsze, ale przyzwoite modele, promowane jako edukacyjne. Spore znaczenie w oczach konsumentów ma też dynamiczny rozwój oprogramowania na iPady, dzięki czemu te z roku na rok funkcjonalnie zbliżają się do pecetów.

W przypadku konkurencji wygląda to dużo gorzej. Według ubiegłorocznego raportu IDC, czterech z pięciu największych producentów razem wziętych dostarcza mniej więcej tyle tabletów, co Apple w pojedynkę.

Dostarzone tablety w drugim kwartale 2018, Źródło zdjęć: © idc.com
Dostarzone tablety w drugim kwartale 2018
Źródło zdjęć: © idc.com

Co tu dużo mówić - o ile Android to znakomity system na smartfony, o tyle nigdy nie był w stanie wykorzystać potencjału wielkich ekranów. Ubiegłoroczny przeskok na Chrome OS potwierdza tylko, że uważa tak nawet sam Google.

Firma może dawać zapewnienia o chęci dalszej współpracy z partnerami, ale to niewiele zmieni. Tablety niebędące iPadami umierają, a to, że kapitan opuszcza tonący statek przed pasażerami, nie wygląda dobrze.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.