Google nie chwali się parametrami swojego nowego czipu. Zgadnijcie dlaczego

Google nie chwali się parametrami swojego nowego czipu. Zgadnijcie dlaczego12.10.2022 16:57
Pixel 7 to pierwszy smartfon z czipem Tensor G2
Źródło zdjęć: © Google

Zgadliście. Bo nie ma czym się chwalić.

W 2021 roku Google przerwał wieloletnią współpracę z Qualcommem na rzecz rozwoju autorskich czipów Tensor. Druga generacja procesora trafiła do najnowszych smartfonów Pixel 7.

W materiałach promocyjnych próżno jednak szukać jakichkolwiek konkretów na temat parametrów Tensora G2. W specyfikacji smartfonów jednostka jest po prostu wymieniona z nazwy i na tym koniec. Dlaczego?

Google nie ma się czym chwalić. Tensor G2 jest dwa lata za konkurencją

Serwis Android Authority otrzymał potwierdzenie, że Tensor G2 wykonany jest w procesie litograficznym 5 nm. Przypomnijmy, że bezpośrednia konkurencja - Snapdragon 8 Gen 1, Exynos 2200 czy Dimensity 9000 - zeszła już do 4 nm.

Dodajmy do tego fakt, że - czym Google także się specjalnie nie chwali - Tensor G2 został zbudowany w oparciu o nie najświeższą architekturę Armv8. Bazuje na rdzeniach poprzedniej generacji, a konkretnie na dwóch rdzeniach Cortex-X1, czterech Cortex-A78 oraz czterech Cortex-A55.

5 nm i Armv8 to wspólny mianownik flagowych czipów z przełomu 2020 i 2021 roku. Huawei wprowadził Kirina 9000 o podobnych parametrach już w październiku 2020. Qualcomm czy Samsung zaprezentowali własne odpowiedzi kilka tygodni później.

Google ignoruje rynkowe standardy i stara się iść własną drogą

Google przekonuje, że - mimo bazowania na technologiach, które nie są pierwszej świeżości - zadbał o to, by Tensor G2 "sprawdzał się podczas codziennego użytkowania".

Firma miała bliżej nieokreślonymi sposobami zadbać o większą energooszczędność czy wysoką wydajność w określonych scenariuszach. Google skupia się przede wszystkim na usprawnieniu działania uczenia maszynowego, odpowiadającego za poprawę jakości zdjęć czy rozpoznawanie mowy.

Czy to dobry kierunek? Przekonamy się za kilka miesięcy, patrząc na wyniki sprzedaży.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.