Google Play: Wkrótce przedsprzedaż i lepsza integracja z Google+

Google Play: Wkrótce przedsprzedaż i lepsza integracja z Google+21.11.2012 08:00
Google Play
Adrian Nowak

Już wkrótce w Google Play pojawi się kilka nowych funkcji, które spodobają głównie deweloperom, ale zwykłym użytkownikom też powinno się lepiej korzystać ze sklepu.

Jak zauważył serwis Android Police, już wkrótce aby zamieścić komentarz z oceną aplikacji w Google Play, będziemy musieli się zalogować do usługi z wykorzystaniem konta na Google+. Tego typu nowości nie dziwią, bo wyszukiwarkowy gigant już od dawna integruje swoje najpopularniejsze projekty. Może to przynieść istotne następstwa dla deweloperów.

Twórcy aplikacji będą mogli na przykład łatwo dotrzeć do osób, które w komentarzach na Google Play stwierdziły, że mają problemy z narzędziem. Konieczność wykorzystywania prawdziwych danych prawdopodobnie przełoży się również na bardziej rzetelne i wyczerpujące recenzje, które obecnie często niewiele mówią.

W samej aplikacji mobilnej Google Play dodano również moduł, który prawdopodobnie będzie służył do dzielenia się komentarzami w ramach swoich kręgów na Google+. Choć nikt na razie nie skomentował oficjalnie tych nowości, już teraz narzędzie prosi o dodatkowe uprawnienia podczas instalacji, które związane są z aktualnym położeniem urządzenia (prawdopodobnie po to, by odnajdywać znajomych w pobliżu).

Wreszcie udostępniona ma zostać również funkcja przedsprzedaży. Z pewnością nie zabraknie użytkowników, którzy zdecydują się na zakup kolejnego wydania znanej gry czy filmu, zanim jeszcze zostanie ono udostępnione. Tego typu krok, choć nikogo nie powinien dziwić, jest ważną nowością, która z pewnością ucieszy deweloperów.

Walka ze złośliwym oprogramowaniem

W Google Play obecnie naprawdę nietrudno znaleźć złośliwe oprogramowanie, a Google bez na pewno zdaje sobie z tego sprawę. Taka sytuacja szkodzi nie tylko wizerunkowi giganta z Mountain View, ale również twórcom pożytecznych aplikacji - użytkownicy po prostu mniej chętnie eksperymentują z nowymi narzędziami, czując się niezbyt pewnie pośród śmieciowej jakości narzędzi.

Google chce podnieść jakość programów w Google Play, prosząc użytkowników o pomoc w ich klasyfikowaniu. Już teraz da się zgłaszać aplikacje, które promują treści seksualne, zabronione bądź szerzące nienawiść. Wkrótce oznaczać będzie można również narzędzia szkodliwe, które zachowują się niezgodnie z opisem lub źle obchodzą się z plikami na telefonie.

Koncern z Mountain View pracuje nad zmianami, które choć nie są rewolucyjne, bez wątpienia przełożą się na lepszą jakość całego Google Play. Firma wykonała ukłon przede wszystkim w stronę deweloperów, którzy mogą sporo zarobić na nowych modelach sprzedaży i lepszym kontakcie z końcowym użytkownikiem.

Źródło: Android Police

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.