Google Play zwalnia przez koronawirusa. Nowe aplikacje i aktualizacje mogą pojawić się później

Google Play zwalnia przez koronawirusa. Nowe aplikacje i aktualizacje mogą pojawić się później17.03.2020 11:29
East pop / Shutterstock.com
Patryk Korzeniecki

Dotychczas aplikacje były bardzo sprawnie dodawane do sklepu Google Play. Niestety, z powodu koronawirusa jemu też się oberwało. Na publikację programów poczekamy znacznie dłużej niż zwykle.

Koronawirusowa pandemia trwa. Odwołano wiele imprez, w tym MWC i targi E3. Sporo osób pracuje w miarę możliwości zdalnie, chcąc zminimalizować roznoszenie się wirusa. Z półek w niedługim czasie poznikały makarony, środki do dezynfekcji i... papier toaletowy. To nie był jednak jedyny nieprzewidziany skutek uboczny obecnej sytuacji.

Koronawirus ma również wpływ na sklep Google Play. A konkretniej na szybkość zamieszczanych w nim aplikacji.

Google Play wydłuża czas publikacji programów

Google Play po utworzeniu konta programisty pozwala na zamieszczenie autorskiej aplikacji w sklepie. Zwykle proces publikacji trwał od kilku godzin do jednego dnia.

Jak zauważył serwis Android Police, ten czas może się znacznie wydłużyć. Wszystko z powodu koronawirusa.

XanderSt / Shutterstock.com
XanderSt / Shutterstock.com

Aplikacji w Google Play są manualnie zatwierdzane i dodawane przez pracowników. Z powodu epidemii Google musiał wprowadzić zmiany w ich harmonogramach. Według źródeł czas akceptacji programów potrwa znacznie dłużej - nawet 7 dni lub dłużej. Jakie będzie to miało konsekwencje dla zwykłych użytkowników? Przede wszystkich:

  • premiery gier mogą zostać przesunięte,
  • aktualizacje wybranych aplikacji będą zatwierdzane dłużej,
  • dłużej poczekamy na niektóre poprawki błędów (nawet jeśli zostały przygotowane przez twórców natychmiastowo).

Co w ogóle wymaga ręcznego zatwierdzenia? Google dokładnie tego nie precyzuje, ale pewniak to nowe programy trafiające do Sklepu Play oraz aktualizacje programów z wybranych kategorii (m.in. te skierowane do dzieci). Raczej nie wszystkie aktualizacje będą więc wymagały wielodniowego oczekiwania.

Może nie jest to zbyt wielkie utrudnienie, jednak daje ono do myślenia. Zauważcie, na jak wiele aspektów życia wpłynęła pandemia koronawirusa - oberwało się nawet mobilnym deweloperom i sklepowi z aplikacjami. Miejmy nadzieję, że sytuacja niedługo wszystko wróci do normalności.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.