Google, serio?

Google, serio?03.10.2016 14:44

Google Pixel - nowa marka, nowy początek, nowe możliwości. Szkoda tylko, że w 2016 wszystko, na co stać Google'a, to skopiowanie designu iPhone'a.

Z marką Nexus problem był jeden - brak konsekwencji. Raz małe, raz duże. Raz tanie, raz drogie. Niekonsekwentny był także design kolejnych Nexusów, bo nawet debiutujące w tym samym czasie modele Nexus 6P i Nexus 5X kompletnie nie są do siebie podobne. O wcześniejszych generacjach nie ma nawet co wspominać - każdy telefon wygląda jakby był z innej parafii.

Nexus 5X i Nexus 6P
Nexus 5X i Nexus 6P

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest to, że Google dawał dotychczas swoim partnerom sporo designerskiej swobody. Nic więc dziwnego, że Nexus 6P wygląda jak smartfony Huaweia, a Nexus 6 to wypisz wymaluj większy Lenovo Moto X.

Wyglądało na to, że Google dostrzegł ten problem

Bo - powiedzmy sobie szczerze - to jest problem. Nie bez przyczyny design wszystkich samsungów, Xperii czy iPhone'ów ma kilka cech, które wałkowane są od lat. Wszystko po to, by te produkty były charakterystyczne. Nexusy nigdy charakterystyczne nie były.

Na początku czerwca podczas konferencji Code Conference, Sundar Pichai (CEO Google'a) zdradził, że jego firma chce mieć większy wpływ na design brandowanych przez siebie smartfonów. Liczyłem na zupełnie nowy język projektowania, z którym za kilka lat Pixele będą mogły być kojarzone.

Cóż, udało się połowicznie

Dzięki ostatnim wyciekom na temat wyglądu nowych Pixeli wiadomo już wszystko. Tył? Super. Abstrahuję już od tego, czy mi się podoba (podoba), bo to kwestia gustu. Zgodzicie się chyba jednak, że takie zestawienie szkła i aluminium to coś niecodziennego.

Google Pixel
Google Pixel

Patrząc na tył, nie sposób pomylić Pixela z jakimkolwiek innym telefonem. Właśnie czegoś tak charakterystycznego Google potrzebował.

Spójrzcie jednak na przód. Toż to iPhone bez guzika

Nie ma tu mowy o lekkiej inspiracji. Proporcje są niemal identyczne! Domyślne tapety też jakoś specjalnie się od siebie nie różnią...

iPhone 7 i Google Pixel
iPhone 7 i Google Pixel

Nawet rogi obudowy są zaobloone w dokładnie taki sam sposób. Nałożyłem na siebie dwie grafiki promocyjne w Fotoshopie i te idealnie się ze sobą pokrywają.

iPhone 7 i Google Pixel
iPhone 7 i Google Pixel

Szkoda, że Google nie umieścił głośnika trochę wyżej, to przynajmniej folie na ekran z iPhone'a by pasowały...

Na tym kopiowanie Apple'a się nie kończy

Jak słusznie zauważyła osoba prowadząca na Twitterze satyryczne konto @JonyIveParody, nawet fotki promocyjne Pixeli wyglądają jakoś dziwnie znajomo...

Google, litości...

Rozumiem, gdy jakiś średniej wielkości azjatycki producent idzie po linii najmniejszego oporu i kopiuje iPhone'a. Ludziom taki design się podoba, więc nie zawsze jest sens wynajdywać koło na nowo.

Problem w tym, że Google nie jest małym chińskim producentem sprzętu. Myślałem, że tak potężną korporację stać na stworzenie i wypromowanie czegoś swojego. Naprawdę swojego.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.