Gra Lajkonik ? idealny przykład jak nie należy robić gier reklamowych

Gra Lajkonik ? idealny przykład jak nie należy robić gier reklamowych07.08.2010 16:00
Zbigniew Kowal

Zasadniczo staramy się Wam prezentować takie pozycje z App Store, które godne są waszej uwagi i pieniędzy. Dzisiaj jednak będzie nieco z innej beczki. Słówko o grze, której nie warto pobierać, pomimo tego że jest darmowa. Na nieszczęście, promuje bardzo dobrą polską firmę.

Zasadniczo staramy się Wam prezentować takie pozycje z App Store, które godne są waszej uwagi i pieniędzy. Dzisiaj jednak będzie nieco z innej beczki. Słówko o grze, której nie warto pobierać, pomimo tego że jest darmowa. Na nieszczęście, promuje bardzo dobrą polską firmę.

Na pewno kojarzycie firmę Lajkonik, producenta paluszków, precelków i krakersów. Produkty mają zacne, co do tego nie mam wątpliwości. Jednak ktoś kto wpadł na pomysł opublikowania gry Lajkonik w sklepie Apple?a, powinien być już w połowie drogi do Malborka, aby posypać głowę popiołem przed Mistrzem Krzyżackim. Zanim jednak ponarzekam, przeczytajcie oficjalny opis aplikacji z App Store:

?Gra Lajkonik wprowadzi Waszych milusińskich do wspaniałego świata zabawy w której liczy się spostrzegawczość, zręczność oraz spryt. W grze, najmłodsi gracze wcielą się w przesympatycznego wawelskiego smoka, znanego z opakowań najnowszego produktu firmy Lajkonik, którego celem jest zebranie jak największej ilości spadających krakersów.

Każdy zebrany krakers, nagradzany jest punktami. Jednak gdy smok nie zdąży go złapać, traci życie. Utrata trzech żyć kończy rozgrywkę. Grę można przerwać w dowolnym momencie, aktualny stan gry jest automatycznie zapisywany, więc nie trzeba się martwić że telefon bądź sms przerwie grę. Bijąc kolejne rekordy, Wasze pociechy mogą rywalizować ze swoimi rówieśnikami o miano najwytrwalszego zjadacza krakersów, dzięki czemu gra zawsze będzie emocjonująca i wciągająca.?

W praktyce wygląda to tak, że palcem poruszamy obrazkiem smoka, który łapie obrazki precelków. Gra pozbawiona jest oprawy dźwiękowej, nie posiada animacji, a grafika pozostawia wiele do życzenia. Napisanie samego kodu, przeciętnemu programiście zajęłoby kilka godzin.

Aplikacja oprócz loga firmy nie posiada żadnych innych form promujących markę. Brakuje high score?a, osiągnięć lub chociażby strzępków rywalizacji z innymi graczami. Ot nudne łapanie spadających krakersów. Wydaje mi się, że firma która produkuje rocznie 18.000 ton paluszków, powinna od wykonawcy wymagać znacznie więcej.

Ciekaw jestem, ile firma Lajkonik zapłaciła za wykonanie opisanej wyżej gry. O ile nie był to darmowy deal, to znam kilka polskich firm które takie zlecenie potraktowałoby dużo poważniej. Wszystkich zachęcam do pobrania darmowej gry, w celach informacyjnych ? tak aplikacje reklamowe nie powinny wyglądać. Wchodząc pod ten adres, można pobrać grę również w wersji Java.

P.S ? Za cynk o grze Lajkonik dziękujemy jednemu z naszych czytelników!

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.