HTC: klienci wolą mieć cieńsze telefony niż pojemniejsze baterie. QWERTY to przeżytek?

HTC: klienci wolą mieć cieńsze telefony niż pojemniejsze baterie. QWERTY to przeżytek?20.04.2012 12:30
Scumbag HTC | fot. wł.
Bartosz Dul

Wiemy już, jak rysuje się przyszłość smartfonów HTC. Tajwański producent nie przewiduje instalowania w swoich smartfonach ani pojemniejszych baterii, ani fizycznej klawiatury QWERTY. Dlaczego?

Ostatnie decyzje HTC nie napawają optymizmem. Najnowsze wyniki finansowe tajwańskiego producenta wykazują, że jego obroty spadły aż o 35% w ciągu roku, a zyski aż o 70%. Szukanie oszczędności jest więc zrozumiałe. Na pierwszy ogień poszły słuchawki Beats, których firma nie będzie już dołączała do swoich telefonów.

HTC wypowiedziało się także na temat pojemności baterii w nowych smartfonach i implementacji klawiatur QWERTY. Producent twierdzi, że jego klienci ich nie oczekują.

Z naszych badań przeprowadzonych w zeszłym roku wynika, że użytkownicy wolą mieć cieńsze smartfony niż pojemniejsze baterie. Z tego też powodu z naszych planów zniknęły próby implementacji baterii pojemniejszych niż 3000 mAh - Bjorn Kilburn, szef ds. strategii produktu, HTC.

Motorola wypuściła dwie wersje modelu RAZR. Jedna z nich kosztem grubszej obudowy ma baterię po pojemności 3300 mAh - chodzi oczywiście o Motorolę RAZR Maxx. HTC zdecydowało się na stworzenie One X i One S z obudową nieprzekraczającą 9 mm grubości (podobnie jak HTC Sensation XL). Nie ma co liczyć na ich grubsze wersje ani na nowe telefony z bardzo pojemnymi bateriami.

Jak twierdzi Bjorn Kilburn, nie oznacza to, że żywotność baterii nie ma dużego znaczenia dla HTC (czyżby?). Jej usprawnienia mają jednak polegać na lepszym zarządzaniu energią czy nowej technologii baterii. Kilburn zwraca też uwagę, że HTC One X ma pojemniejszą baterię niż poprzednie high-endy przy zachowaniu niewielkiej grubości obudowy.

Tylko jak te 1800 mAh mają się np. do LG Swifta 4X HD, bezpośredniego konkurenta HTC One X? Przypomnę, że flagowiec LG został wyposażony w baterię o pojemności 2150 mAh i zamknięty w obudowie nieprzekraczającej 8,9 mm grubości.

Z drugiej strony jeśli telefon będzie wytrzymywał cały dzień lub półtora (na takie osiągi pozwalają różnice w pojemności baterii najnowszych smartfonów), to i tak trzeba będzie go ładować codziennie. A smartfon musi się prezentować dobrze cały czas, stąd decyzja HTC.

Nieduże różnice w pojemnościach baterii mają znaczenie dopiero w przypadku osób, które niezbyt intensywnie korzystają ze swoich telefonów, a tych nie jest wcale tak mało. Wtedy to dzięki pojemności baterii jak w LG Swift 4X HD telefon może zyskać sporo na żywotności na baterii.

HTC Desire Z
HTC Desire Z

Na dzisiejszym spotkaniu prasowym w Seattle HTC oznajmiło, że nie będzie implementować fizycznych klawiatur QWERTY w swoich smartfonach.

Jako firma zamierzamy zupełnie odejść od fizycznych klawiatur QWERTY. Uważamy, że wkładanie zbyt dużo wysiłku w implementację fizycznych klawiatur odciągnie nas od naszych pomysłów na design - creative director Claude Zellweger, HTC.

Zellweger dodał, że zdaje sobie sprawę z nadal dużego popytu na fizyczne klawiatury. Mówi jednak, że HTC pracuje nad rozwojem dotykowych rozwiązań wprowadzania tekstu, które w przeciwieństwie do tych fizycznych nie hamują rozwoju designu telefonów.

To dość zrozumiałe w momencie, gdy klienci oczekują większych ekranów i coraz cieńszych smartfonów. Ale skoro wciąż jest popyt na rozwiązania z fizyczną klawiaturą QWERTY, to dlaczego zupełnie z nich rezygnować? Samsung ma inne zdanie.

Konkluzja jest prosta. Polityka HTC zmieniła się diametralnie. Wcześniej producent stawiał na różnorodność urządzeń, dziś na dobry design, którego wcześniej brakowało.

Czy to słuszna droga? W świetle ostatnich wyników finansowych można śmiało uznać, że HTC sporo ryzykuje. Być może jednak przykład HTC ChaCha i Desire Z, które globalnie sprzedały się bardzo słabo (w Polsce całkiem dobrze), pokazuje, że producent wie, co robi. A Wy jak uważacie?

Źródło: theverge.copocketnow.com

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.