HTC: Samsung skopiował nasze nowości, więc zmieniamy strategię

HTC: Samsung skopiował nasze nowości, więc zmieniamy strategię12.03.2013 12:40
HTC One
Adrian Nowak

HTC nie ma za sobą najlepszego roku. Złośliwi powiedzą, że to efekt niezbyt konkurencyjnych urządzeń, ale tajwański koncern ma inne zdanie na ten temat.

Jason Mackenzie, prezes do spraw sprzedaży, udzielił ostatnio wywiadu, w którym wskazał powody niezbyt dobrej kondycji firmy. Jego zdaniem hasło "Quietly Brilliant", które przez długi czas przyświecało spółce, wprawdzie mówiło o zaletach skromności, ale jednocześnie sprawiało, że HTC było "zbyt ciche".

HTC dostrzega oczywiście wady w swoim podejściu do marketingu, ale jednocześnie zauważa, że nowości nie zostały pominięte przez konkurentów, którzy chętnie przenosili je do swoich urządzeń. Jak tłumaczy Mackenzie:

Mieliśmy tę wiadomość o "niesamowitej kamerze i autentycznym dźwięku", jednak to było zbyt ogólne. Nie komunikowaliśmy, dlaczego była to niesamowita kamera. Czasem właściwie pracowaliśmy dla naszych konkurentów, jak w przypadku rozwiązań dotyczących aparatu. Pozwoliliśmy, by Samsung przyszedł i wyssał naszą innowację oraz utrwalił ją w świadomości konsumentów jako własną.

Jak zauważa Phone Arena, inspirację urządzeniami HTC da się zauważyć również w produktach LG czy Sony. W przypadku tego ostatniego aplikacja kamery zyskała nawet podobny układ przycisków do flagowca HTC. W odróżnieniu od konkurentów tajwańska spółka ma się jednak coraz gorzej - przyszedł więc czas na istotne zmiany.

Pierwszą rzeczą, którą teraz robimy ze swoimi nowymi projektami (jak BlinkFeed, BoomSound czy UltraPixel), jest ustanowienie dla nich znaków towarowych. Będziemy bardzo agresywni w przekazywaniu tego typu informacji. Drugą strategiczną zmianą jest sposób prowadzenia działań marketingowych. Będziemy "czuwać cały czas", przygotowując wiele tygodni wcześniej podłoże dla produktu. W tym roku zobaczycie, jak agresywnie HTC prowadzi działania marketingowe.

Choć początek roku był dla HTC najgorszy od wielu lat, trzeba przyznać, że kolejne wyjaśnienia szefów spółki są przekonujące. Wydaje się, że firma doskonale zdaje sobie sprawę z własnych słabości i dostrzegła wszelkie elementy, które trzeba poprawić. Już w najbliższych miesiącach przekonamy się, jak radzi sobie z realizowaniem naprawczych planów. Patrząc na świetnie wykonanego HTC One, można być dobrej myśli.

Źródło: Windows Phone

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.