5 lat temu Huawei dostarczył na rynek 3 mln smartfonów. W 2015 było ich ponad 30 razy więcej

5 lat temu Huawei dostarczył na rynek 3 mln smartfonów. W 2015 było ich ponad 30 razy więcej31.12.2015 13:08
Huawei P8
Konrad Błaszak

Chyba nikogo już nie dziwi, że Huawei jest jednym z największych producentów smartfonów na świecie, ale oficjalne statystyki i tak robią niesamowite wrażenie.

W połowie roku było wiadomo, że Huawei dostarczył na rynek 50 milionów smartfonów i zapewne wszyscy - łącznie z przedstawicielami tej firmy - zastanawiali się, czy uda się przekroczyć barierę 100 mln urządzeń. Jak wiecie, dwa tygodnie temu Chińczycy pochwalili się, że udało im się to osiągnąć, a teraz zdradzili nieco więcej szczegółów.

Sprzedaż smartfonów Huaweia z podziałem na lata, Źródło zdjęć: © informacja prasowa
Sprzedaż smartfonów Huaweia z podziałem na lata
Źródło zdjęć: © informacja prasowa

Mówiąc o spektakularnych sukcesach na rynku mobilnym przywołuje się firmy jak Xiaomi czy OnePlus, ale warto pamiętać, że w 2010 roku Huawei sprzedał 3 miliony smartfonów. Teraz ten rezultat jest lepszy o ponad 3000%, co pozwoliło Chińczykom stać się trzecim producentem telefonów na świecie. Robi to wrażenie, szczególnie że w całym 2015 na rynek trafiło 1,429 mld urządzeń. Co bardzo istotne, zapotrzebowanie na produkty ze średniej oraz wyższej półki wzrosło o 30%.

To nie koniec ciekawych wyników, ponieważ sprzedaż topowych modeli do końca września prezentowała się następująco:

Nie są to rezultaty tak dobre jak w przypadku flagowców Apple'a czy Samsunga, ale reszta stawki może śmiało ich pozazdrościć. Poza tym Mate S trafił do 48 krajów, a w Chinach został już pokazany model Mate 8. Nie bez znaczenia było zaprezentowanie Nexusa 6P, który wpłynął pozytywnie na odbiór tej marki w Ameryce Północnej.

Huawei, Źródło zdjęć: © informacja prasowa
Huawei
Źródło zdjęć: © informacja prasowa

Chińczycy nie oszczędzali również na badaniach i rozwoju. W ubiegłym roku na ten cel przeznaczono 14,2% rocznego dochodu, czyli 6,3 miliarda dolarów. Przełożyło się to na zgłoszenie 76 687 wniosków patentowych, z czego 18 tysięcy zostało wykorzystanych w urządzeniach tej marki. Poza tym Huawei założył 16 laboratoriów badawczych na całym świecie, które pracują nad różnymi rozwiązaniami. Inżynierowie z Japonii skupiają się na materiałach, a pracownicy w Paryżu dopracowują wygląd smartfonów oraz nakładki EMUI. Warto wspomnieć, że chiński producent założył ponad 10 tysięcy centrów i sklepów swoich produktów, a w ciągu następnego roku na terenie Chin powstanie jeszcze 1000 nowych.

Wszystkie liczby robią niesamowite wrażenie, szczególnie że jeszcze 5 lat temu Huawei w ogóle się nie liczył na rynku mobilnym. Oczywiście nie jest to jedyna firma z Państwa Środka, która ma ogromne ambicje. Jest przecież Lenovo, ZTE, Xiaomi, OnePlus czy też Meizu. Dla Huaweia najważniejsze jest teraz to, żeby zwiększyć prestiż swoich produktów, ponieważ nadal bardzo wielu z Was nie stawia go na równi z Apple'em czy też Samsungiem. Jak uda się to osiągnąć, Chińczycy śmiało mogą celować w pierwsze miejsce.

Źródło: informacja prasowa

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.