Huawei P20 Pro to smartfon premium pełną gębą. Produkt w końcu dogonił aspiracje firmy

Huawei P20 Pro to smartfon premium pełną gębą. Produkt w końcu dogonił aspiracje firmy29.03.2018 16:04

Huawei od lat stara się budować wizerunek marki premium i lidera technologicznego. Dotychczas jego działania w tym kierunku zdawały się jednak polegać na zasłanianiu swoich produktów armią celebrytów i toną znanych logotypów. Wygląda jednak na to, że firmie wreszcie udało się stworzyć telefon, który broni się sam.

Nie zrozumcie mnie źle - nie twierdzę, że Huawei dotychczas robił telefony złe. Jednak przede wszystkim ich zaletą był dobry stosunek jakości do ceny.

Wiecie, gdy trzeba było podjąć decyzję o zakupie, flagowce Huaweia kusiły rozsądną wyceną. Były niezłe, a przy tym kosztowały ok. 2/3 cen topowych samsungów czy iPhone'ów. Gdyby jednak w ubiegłym roku przyszedł do mnie święty Mikołaj, wyłożył na stół Huaweia P10, Galaxy S8 i iPhone'a 8, raczej nie skorzystałbym z bramki nr 1.

Smartfonom Huaweia zawsze czegoś brakowało

Do czasu Mate'a 8 telefony Chińczyków ustępowały konkurencji chociażby pod względem wydajności. Piętą achillesową Kirinów - autorskich układów Huaweia - były kiepskie układy graficzne, przez co dawne flagowce nie nadawały się zbytnio nawet do grania.

Rywale lepiej radzili sobie także z aparatami. W P9 pojawiła się optyka Leiki i dość wymyślny podwójny aparat z matrycą kolorową i monochromatyczną, ale ciężko było oprzeć się wrażeniu, że przede wszystkim miał on ładnie prezentować się w reklamach. Na rynku nie brakowało telefonów, które lepszą jakość zdjęć wyciągały z pojedynczych aparatów.

Huawei P9 reklamowany był przez Roberta Lewandowskiego
Huawei P9 reklamowany był przez Roberta Lewandowskiego

W Macie 10 firma dodała jeszcze lepszą optykę i układ skrojony pod sztuczną inteligencję. Znów - fajny pomysł i Huawei faktycznie zbliżył się do fotograficznych gigantów, ale wciąż tylko zbliżył.

Huawei od lat walczy także o swój wizerunek

Jeszcze z 5 lat temu mało kto tę firmę kojarzył. A jeśli już, to z - umówmy się - raczej za sprawą dość "paździerzowatych" telefonów, które sprzedawane były za grosze.

Z czasem jakość produktów uległa poprawie. Chińczycy wydzielili osobną submarkę - Honor - która celuje w klientów szukających urządzeń przystępnych cenowo. Huawei pozycjonowany jest natomiast na producenta premium.

W reklamach coraz częściej zaczęli pojawiać się celebryci, z których Polacy kojarzą przede wszystkim Roberta Lewandowskiego. Huawei nawiązał też współpracę z innymi cenionymi markami - wspomnianą Leicą czy studiem projektowym Porsche Design.

Huawei Mate 9 Porsche Design
Huawei Mate 9 Porsche Design

Huawei Mate 9 Porsche Design z jednej strony był dla Huaweia pięknym ukoronowaniem dokonanego w ciągu kilku lat postępu. Z drugiej jednak świetnym przykładem tego, jak desperackie były starania tej firmy w zbudowaniu wizerunku marki premium. Huawei Mate 9 Porsche Design to po prostu Huawei Mate 9 Pro ze znaczkiem na obudowie, za który trzeba było dopłacić 2000 zł.

Huawei P20 Pro - smartfon, który broni się sam

Modelu P20 Pro używam dopiero trzeci dzień, więc to nie jest jeszcze moje ostateczna opinia, ale dotychczas żaden telefon Huaweia nie zrobił na mnie tak dobrego wrażenia.

To telefon, który nie potrzebuje niskiej ceny, by podjąć walkę z najlepszymi. Nie potrzebuje też celebrytów w reklamach i znanego znaczka na obudowie, bym czuł, że to produkt z najwyższej półki.

Przede wszystkim wrażenie robi aparat

O aparacie Huaweia P20 Pro pisałem już w pierwszych wrażeniach, ale od tego czasu zrobiłem jeszcze więcej zdjęć i wciąż nie mogę wyjść z podziwu.

Spójrzcie chociażby na poniższe fotki zrobione iPhone'em X oraz P20 Pro w prezbiterium bazyliki Sacré-Cœurt. Obie zrobiłem jedną po drugiej. Z ręki, w trybie automatycznym.

Warunki oświetleniowe były naprawdę niesprzyjające, dlatego iPhone - który należy przecież do fotograficznej czołówki - wymiękł. Detale zostały pochłonięte zarówno przez półmrok, jak i prześwietlenia w płomieniach świec i witrażach. A zdjęcie z P20 Pro? Sztos w całym kadrze. Nie trzeba nawet porównywać wyciętych fragmentów, bo różnica jest widoczna gołym okiem.

Niżej jeszcze więcej fotek zrobionych nowym huaweiem.

[1/19]
[2/19]
[3/19]
[4/19]
[5/19]
[6/19]
[7/19]
[8/19]
[9/19]
[10/19]
[11/19]
[12/19]
[13/19]
[14/19]
[15/19]
[16/19]
[17/19]
[18/19]
[19/19]

Spotkałem z głosami, że zdjęcia z P20 Pro wyglądają nienaturalnie. Może coś w tym jest, bo ingerencja algorytmów upiększających jest czasem mocno zauważalna i w oczy rzuca się mocny efekt à la HDR.

Pytanie tylko, czy to źle. Myślę, że większość użytkowników oczekuje po prostu, że wyciągnie telefon z kieszeni i w każdych warunkach zrobi ładne, ostre i niezaszumione zdjęcie, które będzie się nadawało do wrzucenia na Facebooka czy Instagrama. Na tym polu smartfon nie zawodzi. Niemal każda fotka wygląda wręcz magazynowo; jakby doświadczony grafik obrobił ją w Lightroomie.

Gdyby ktoś rok temu powiedział mi, że będę szczerze zachwycony aparatem Huaweia, jak i samym smartfonem nie tylko w kontekście ceny, nie uwierzyłbym.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.