Huawei P8 lite - liczba sprzedanych w Polsce egzemplarzy robi wrażenie

Huawei P8 lite - liczba sprzedanych w Polsce egzemplarzy robi wrażenie01.08.2017 15:09

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy chyba nie zdarzyło mi się być na zorganizowanym przez Huaweia spotkaniu prasowym, podczas którego firma nie pochwaliłaby się, że jej Huawei P8 lite z 2015 roku jest najpopularniejszym w Polsce smartfonem w historii. Chiński producent dopiero teraz ujawnił jednak konkretne liczby. Robią wrażenie.

Przedstawiciele Huaweia - czy to w rozmowach służbowych czy prywatnych - nie chcieli ujawnić, ile P-ósemek Lite udało im się sprzedać, mimo iż wielokrotnie chwalili się ponadprzeciętną popularnością tego telefonu. Na szczęście w końcu ciekawość moja (i pewnie wielu z was) została zaspokojona.

Huawei P8 lite - 1,55 miliona sprzedanych egzemplarzy w Polsce

Tak, jeden model telefonu rozszedł się w naszym kraju w ponad 1,5 miliona sztuk. Oznacza to, że 4 proc. mieszkańców Polski wybrało akurat Huaweia P8 lite. Jeśli wsiadasz do autobusu, w którym jest 25 osób, statystycznie jedna używa tego modelu.

Biorąc pod uwagę liczbę dostępnych na naszym rynku urządzeń, mówimy o naprawdę ogromnym sukcesie. Huawei nie ukrywa, że w dużej mierze dzięki temu telefonowi jest drugim największym producentem smartfonów w Polsce (zaraz za Samsungiem), choć jeszcze na początku 2015 roku jego udziały na naszym rynku smartfonów wynosiły marne 2 proc.

Huawei P8 lite największą popularnością cieszył się u operatorów

Firma ujawniła również liczby stojące za konkretnymi kanałami dystrybucji:

  • sprzedaż operatorska - 81 proc.
  • otwarty rynek - 19 proc.

To wyjątkowo duży rozstrzał

Jak wynika z raportu Strategy Analytics, w 2016 roku stosunek sprzedaży operatorskiej do sklepowej wynosił w Polsce 60:40. Zatem 81:19 w przypadku Huaweia P8 lite mocno odbiega od średniej.

To ważna informacja w kontekście krytyki, która często spływa na producentów po ujawnieniu sklepowych cen nowych smartfonów (zwłaszcza ze średniej półki). Smartfony z takich linii jak Huawei P lite czy Samsung Galaxy A skrojone są pod sprzedaż operatorską; oferty telekomów są często bardziej atrakcyjne i nijak mają się do cen sklepowych.

Ba, jeśli producent celowo skupia się na sprzedaży operatorskiej, właśnie to może się przełożyć na wyższe ceny w sklepach. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, gdy firma celowo podbija cenę telefonu, by móc przygotować wyraźnie korzystniejsze oferty wraz z telekomami.

Przykład Huaweia P8 lite pokazuje więc, że nie zawsze warto przekreślać telefon w oparciu o startową cenę. Średniak Huaweia nie był przecież w dniu premiery wybitnie tani (1099 zł).

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.