I jeszcze jeden sukces iPhone'a

I jeszcze jeden sukces iPhone'a05.01.2010 10:19
Kolejny sukces iPhone
Mateusz Gołąb

Najnowsze badania opinii klientów przeprowadzone przez firmę ChangeWave Research potwierdzają to, co wcześniej badali już inni. Tutaj zostało to jednak oparte nie na ilości sprzedanych sztuk sprzętu czy ilości użytkowników, a na oszacowaniu ilości osób zainteresowanych zakupem smartfonu w najbliższej przyszłości.

Najnowsze badania opinii klientów przeprowadzone przez firmę ChangeWave Research potwierdzają to, co wcześniej badali już inni. Tutaj zostało to jednak oparte nie na ilości sprzedanych sztuk sprzętu czy ilości użytkowników, a na oszacowaniu ilości osób zainteresowanych zakupem smartfonu w najbliższej przyszłości.

Pytanie brzmiało "Jaki system operacyjny będzie posiadał smartfon, który zamierzasz kupić?" - w większości przypadków padała odpowiedź, ze iPhone OS X (28 %) ale już na drugim miejscu znalazł się Google Android. Jego wynik jest o tyle ciekawy, że o ile we wrześniu 2009 tylko 6 % ankietowanych odpowiadało, że kupią telefon z Androidem, to już w grudniu 2009 taką odpowiedź udzieliło aż 21 % badanych:

To bardzo duży przyrost i chyba wyraźnie widać, kto jest główną konkurencją na iPhone - nie Blackberry, nie Windows Mobile i nie rewelacyjny Web OS od Palma. Na pewno udział w sukcesie systemu od Google miał najnowszy model Motorola Droid.

Ciekawie wygląda też informacja o tym, że 42 % z badanych posiada smartphone, a na dodatek 12,8 % w najbliższym czasie ma zamiar kupić nowy. Aby jednak doszło do większego przetasowania na rynku (amerykańskim oczywiście oraz pośrednio i u nas), musi minąć jeszcze trochę czasu. Na razie RIM posiada swoje 39 % udziały na rynku, mając na plecach Apple i iPhone'a z 31 %.

Badania przeprowadzono między 9 a 14 grudnia 2009 roku na "próbce" 4068 ankietowanych. Jako "najbliższy czas" określa się następne 90 dni. Analizę wykonała firma ChangeWave Research.

Źródło: 9to5mac.comChangewave

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.