IDC: Europejczycy przestali kupować smartfony?

IDC: Europejczycy przestali kupować smartfony?09.09.2011 12:00
Europejczycy przestali kupować smartfony? (fot. CNET)
Kamil Homziak

Trzeci kwartał 2011 powoli dobiega końca, tymczasem IDC przedstawiło właśnie raport sprzedaży smartfonów w Europie Zachodniej dotyczący drugiego kwartału bieżącego roku. Powody do zadowolenia ma HTC, a do zmartwień - Nokia. Co poza tym?

Numerem jeden na zachodnioeuropejskim rynku pozostaje Samsung, który w okresie kwiecień-czerwiec sprzedał niecałe 14 mln sztuk smartfonów, zdobywając tym samym dokładnie jedną trzecią rynku i powiększając w ciągu roku swoje udziały o 29%. Na drugim miejscu plasuje się Nokia, która znalazła zbyt dla 9 mln sztuk swoich telefonów, co stanowi jednak spadek aż o 44% w stosunku do poprzedniego roku. Tym samym, do Finów należy obecnie nieco ponad jedna piąta tortu.

IDC: Sprzedaż smartfonów w Europie Zachodniej (fot. Electronista)
IDC: Sprzedaż smartfonów w Europie Zachodniej (fot. Electronista)

Ostatnie miejsce na podium przypadło Apple'owi z wynikiem 4,6 mln, co stanowi wzrost o 64% w ciągu roku i 11% udziałów w całkowitej sprzedaży. Największy wzrost zanotował jednak HTC - aż o 121% z 1,4 do 3,1 mln. Czyżby była to zasługa nowej serii smartfonów z literką "S" na końcu? Pierwszą piątkę zamyka RIM, którego słuchawki BlackBerry kupiło równo 3 mln klientów, co odpowiada 7% ogólnej liczby sprzedanych sztuk. Co ciekawe, w ciągu roku w Europie Zachodniej sprzedano jednak o 1,3 mln smartfonów mniej niż przed rokiem. Czyżby mieszkańcy Starego Kontynentu mieli ich już wystarczająco dużo i nie potrzebowali nowych? Zwykle, we wspomnianej rubryce mowa była o kilkudziesięcioprocentowym wzroście, a nie spadku (choć tylko o 3%).

Źródło: Electronista

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.