IDC: Smartfony zdobywają polski rynek, Nokia wciąż liderem

IDC: Smartfony zdobywają polski rynek, Nokia wciąż liderem27.09.2011 12:00
IDC: Udziały Samsunga i HTC w Polsce rosną (fot. na lic. CC/Flickr/Altered Consciousness)
Kamil Homziak

Raporty IDC dotyczące rynku telekomunikacyjnego są jednymi z najchętniej cytowanych. Firma wydała właśnie analizę dotyczącą polskiego rynku. Jak bardzo różni się ona od innych?

Według Marka Kujdy z IDC w tym roku Polacy kupią 11 mln telefonów komórkowych, spośród których co trzeci będzie smartfonem. W przyszłym roku nabywców ma znaleźć o pół miliona telefonów więcej, a smartfony będą stanowić prawie połowę rynku. Przyrost nowych sztuk następuje powoli z uwagi na wysokie nasycenie, dynamicznie rośnie jedynie udział smartfonów w całkowitej sprzedaży. Potwierdza to także Wojciech Wasilewski, dyrektor marketingu i sprzedaży Samsung Polska:

Od roku widzimy lawinowy wzrost sprzedaży smartfonów na polskim rynku. Jest to spowodowane głównie tym, że tego typu produkty wchodzą na niższe półki cenowe i dzięki temu znalazły się w głównym nurcie telefonów sprzedawanych przez operatorów. W tej chwili już w większości ofert operatorskich można kupić porządnego smartfona za złotówkę

Mimo widocznej na całym świecie tendencji spadkowej liderem polskiego rynku smartfonów wciąż jest Nokia. Drugie miejsce należy do Samsunga, któremu po piętach depcze HTC (tylko jeden punkt procentowy mniej). Tuż za podium uplasował się Sony Ericsson, a jeszcze niżej światowy lider sprzedaży smartfonów - Apple, co może świadczyć o tym, że iPhone'y są wciąż za drogie dla wielu Polaków. Nie należy sądzić, że sytuację zmieni premiera nowej, piątej generacji. Prędzej napędzi ona sprzedaż starszych wersji, których cena powinna spaść.

Z wyżej zaprezentowanym rankingiem nie zgadza się cytowany wcześniej Wojciech Wasilewski. Według niego to Samsung, a nie Nokia sprzedaje w Polsce najwięcej smartfonów, zgarniając około 40-45% rynku. Dynamiką wzrostu chwali się także HTC, które twierdzi, że w ciągu ostatnich trzech kwartałów podwoiło swoje udziały. Te, według analiz spółki, kształtują się na poziomie 17%.

IDC podaje też inny ranking, w którym pod uwagę brana jest sprzedaż wszystkich telefonów, także tych podstawowych. Tutaj kolejność jest nieco inna. Co prawda na czele pozostają wciąż Nokia i Samsung, ale kolejne miejsca należą już do Sony Ericssona i LG. W porównaniu z innymi wynikami w zestawieniu brakować może też BlackBerry czy Motoroli, ale marki te nigdy nie cieszyły się w Polsce dużą popularnością. Wyraźnie widać jednak, że i u nas trend się zmienia - czy wkrótce i w kraju nad Wisłą liderem sprzedaży smartfonów i niesmartfonów zostanie południowokoreański Samsung? A może do czołówki dołączą też tanie marki, takie jak ZTE czy Huawei, ostatnio mocno promowany dzięki wspólnej akcji z Playem?

Źródło: RPKom

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.