Ile kosztuje nowy iPad? Czy produkcja się opóźni przez brak wyświetlaczy?

Ile kosztuje nowy iPad? Czy produkcja się opóźni przez brak wyświetlaczy?10.03.2012 11:00
Ile kosztuje iPad 3? (fot. iFixIt)
Kamil Homziak

Nowy iPad nie trafił jeszcze do sklepów, a eksperci już wyliczyli, jaki jest koszt jego produkcji. Klienci (przynajmniej ci z Ameryki) już zarezerwowali całą pierwszą pulę nowych tabletów, a wytwarzanie nowych sztuk może wkrótce stanąć przez brak wyświetlaczy.

Nowy iPad nie trafił jeszcze do sklepów, a eksperci już wyliczyli, jaki jest koszt jego produkcji. Klienci (przynajmniej ci z Ameryki) już zarezerwowali całą pierwszą pulę nowych tabletów, a wytwarzanie nowych sztuk może wkrótce stanąć przez brak wyświetlaczy.

Analitycy UBM TechInsights są zgodni - nowy iPad jest droższy od poprzednika, a że w detalu kosztuje tyle samo, co dwójka, to Apple zarabia mniej. Według nich, zmontowanie tabletu w wersji 16 GB z modemem 4G to koszt około 310 dolarów. Oczywiście należy doliczyć do tego jeszcze koszta związane z zaprojektowaniem urządzenia, koniecznością przetestowania, wykupienia odpowiednich licencji (np. odnośnie łączności 3G/4G) czy promocji nowego iPada. Biorąc pod uwagę cenę rynkową, czyli 629 dolarów za wersję WiFi+4G, widać, że marża jest mniejsza niż w przypadku iPada 2 (co najmniej o kilka dolarów).

W trójce najbardziej kosztowny, jak się łatwo domyślić, jest niespełna 10-calowy wyświetlacz Retina o rozdzielczości 2048 x 1536 pikseli. Jego wytworzenie kosztuje 70 dolarów, stara wersja 1024 x 768 pikseli była warta o 20 dolarów mniej. Znacznie droższy jest też układ odpowiedzialny za transfer danych - koszt wersji 4G to 21 dolarów, starszej 3G - 10 dolarów. O 6 dolarów (z 22 do 28) wzrosła także cena procesora. Warto jednak pamiętać, że podane wyżej ceny nie uwzględniają kosztów montażu, transportu, marketingu oraz dalszego rozwoju. Z drugiej strony, Apple składa u dostawców komponentów naprawdę duże zamówienia, może więc liczyć na znaczące upusty.

Zamówienia są tak duże, że producenci wyświetlacza: Sharp, Samsung i LG, nie nadążają z ich produkcją. Największe problemy ma pierwsza z firm, która stosuje inną technologię. W związku ze zwiększoną rozdzielczością, nowy iPad korzysta z dwa razy większej ilości diod LED, co w połączeniu z łasym na prąd modemem 4G tłumaczy fakt zastosowania bardziej pojemnej baterii. Czy wkrótce można spodziewać się przestojów w produkcji tabletu? Niewykluczone, że tak - w przypadku iPada 2 odpowiednią ilość sztuk zaczęto dostarczać dopiero w kilka miesięcy po premierze.

Jak na razie, w amerykańskim internetowym Apple Store wyprzedano wszystkie 9 wariantów nowego iPada dostępnych w przedsprzedaży. Na kolejną dostawę nie trzeba będzie jednak czekać długo, do 19 marca. Przy takim zainteresowaniu Apple, mimo mniejszej marży, z pewnością wyjdzie na swoje.

Źródło: Phone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.