Inteligentne okulary Samsunga w drodze. Na razie są dużo gorsze niż Google Glass

Inteligentne okulary Samsunga w drodze. Na razie są dużo gorsze niż Google Glass27.01.2014 17:05
Czy tak będą wyglądały Samsung Glass?
Mateusz Żołyniak

Urządzenia noszone mają w przyszłości władać rynkiem, a jedną z firm, które chcą się do tego przyczynić, jest Samsung. Południowokoreański gigant już w drugiej połowie tego roku ma zaprezentować światu własną wizję inteligentnych okularów. Będą konkurencją dla Google Glass?

Korea Times poinformował, że Samsung na berlińskich targach IFA 2014 może pokazać nową generację swoich noszonych gadżetów. Obecnie firma skupia się na zegarkach i opaskach na rękę, ale w drugiej połowie roku ma wprowadzić urządzenie podobne do Google Glass.

Na razie nie wiadomo o nim za wiele. Niedawno Samsung opatentował w Korei Południowej jedną ze swoich wizji inteligentnych okularów. Rozwiązanie to przypomina sportowe okulary z dołączonym malutkim ekranem po wewnętrznej stronie, kamerką po przeciwnej stronie oraz dousznymi słuchawkami. Na ich bokach dodatkowo mają znajdować się przyciski funkcyjne, a całość ma się łączyć ze smartfonem za pomocą kabla USB.

Na tle Google Glass rozwiązanie Samsunga nie wypada zbyt imponująco. Sprzęt z Mountain View nie tylko bowiem łączy się z telefonem bezprzewodowo, ale też nie potrzebuje słuchawek (wibracje przenoszone są przez kości do aparatu słuchu) i może działać z różnymi okularami.

Czy tak będą wyglądały Samsung Glass?
Czy tak będą wyglądały Samsung Glass?

Bardzo prawdopodobne, że szkice z koreańskiego urzędu patentowego przedstawiają jeden z prototypów inteligentnych okularów Samsunga. Gigant ma jeszcze trochę czasu na dopracowanie rozwiązania, a pomóc mogą mu w tym choćby patenty Google'a (firmy podpisały umowę, na mocy której będą się wymieniały rozwiązaniami). Użyteczny może się okazać również dział Samsung Display, który ma przygotować odpowiedni przezroczysty ekranik do urządzenia.

Na razie nie wiadomo za wiele o funkcjach dostępnych w okularach Koreańczyków. Pewne są oczywiście podstawowe działania, jak wyświetlanie powiadomień, robienie zdjęć/nagrań czy odbieranie połączeń. Nie ma jednak żadnych danych o bardziej zaawansowanych rozwiązaniach, jak wyszukiwarka korzystająca z rzeczywistości rozszerzonej czy system rozpoznawania twarzy. Nie wiadomo również, z jakimi usługami będą sprzężone inteligentne okulary Samsunga. Można się spodziewać, że będą w dużym stopniu zależne od smartfona.

Czy tak będą wyglądały Samsung Glass?
Czy tak będą wyglądały Samsung Glass?

Samsung nie ma zamiaru odpuszczać rywalizacji na zaczynającym się formować rynku urządzeń noszonych. Według Korea Times gigant nie liczy na razie na zauważalne przychody ze sprzedaży inteligentnych okularów, ale zależy mu na tym, by kojarzono go z nowym typem urządzeń. Oczywiście nie oznacza to, że firma nie planuje zarabiać na inteligentnych okularach.

Część analityków sugeruje, że rynek urządzeń noszonych do 2016 roku może być wart nawet 6 miliardów dolarów. Jest więc o co walczyć. Tym bardziej że inteligentne okulary i podobne gadżety mogą w przyszłości wyprzeć smartfony. Samsung chce zainteresować swoimi rozwiązaniami nie tylko zwykłych użytkowników, ale też firmy związane z szeroko rozumianym przemysłem.

Konkurencji nigdy za wiele. Im więcej marek przygotuje inteligentne okulary, tym większa szansa na ciekawe produkty. Pozostaje mieć nadzieję, że prace Samsunga nad odpowiednikiem Google Glass dadzą lepszy efekt niż zeszłoroczne opracowywanie i wprowadzanie na rynek pierwszego inteligentnego zegarka.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.