Inteligentne zegarki? Zdecydowanie nie dla każdego

Inteligentne zegarki? Zdecydowanie nie dla każdego04.11.2013 15:01
Sony Smartwatch 2
Adam Bialic

Byłem kiedyś zafascynowany inteligentnymi zegarkami, ale potem kupiłem Sony LiveView i mi przeszło. Po prezentacjach SmartWatch 2 i Galaxy Gear nadzieja, że nareszcie ktoś zrobił to dobrze, zaczęła się tlić na nowo.

Moja pierwsza przygoda z inteligentnym zegarkiem skończyła się dość szybko. Sony LiveView znudził mi się po mniej więcej miesiącu użytkowania i do tej pory kurzy się w jakiejś szufladzie. Dlaczego idea stojąca za takimi gadżetami do mnie nie trafia?

"Po co mi zegarek, skoro mogę sprawdzić godzinę na telefonie?". To zdanie od dawna słyszę od wielu znajomych. Komórki zastąpiły wiele gadżetów; prawie nikt już nie nosi ze sobą odtwarzaczy MP3, aparatów kompaktowych, rzadkością są też naręczne czasomierze. Po co nosić kilka rzeczy, skoro jedna doskonale je zastępuje?

Tu pojawia się trudne zadanie dla producentów: jak ponownie przekonać użytkowników do noszenia zegarków. Bo chyba nikt nie ma wątpliwości, że z tym mamy właśnie do czynienia. Zamieniłeś zegarek na telefon, teraz kup smartwatcha, żeby rzadziej sięgać do kieszeni po smartfona.

Galaxy Gear
Galaxy Gear

Do tej pory zetknąłem się ze wspomnianym LiveView, przez tydzień używałem SmartWatch 2 i chwilę bawiłem się Samsungiem Galaxy Gear. Szczerze mówiąc, spodziewałem się po nich dużo więcej. Narobiono szumu wokół tych urządzeń, tymczasem funkcje, które oferują, nie są żadną rewolucją.

Nie świadczy to oczywiście, że są to kiepskie urządzenia. Wręcz przeciwnie - w zadaniach, do których zostały przeznaczone, sprawują się bardzo dobrze. Jeśli ktoś świadomie wybierze taki sprzęt, znając jego możliwości, to będzie zadowolony. W starszych urządzeniach występowały problemy z warstwą dotykową (lub była tylko ramka dotykowa, jak w LV), ekrany były mniejsze, a sam sprzęt nie miał Androida, a jedynie oprogramowanie umożliwiające współpracę ze smartfonem. Teraz do zegarków trafiły dość mocne podzespoły, wewnętrzna pamięć czy np. moduł GPS (w Gear). Niewątpliwie nowe urządzenia są bardziej autonomiczne, ale wciąż trzeba je traktować jako akcesoria do telefonów.

Współpraca nie zawsze zresztą wygląda dobrze. Nie wszystkie aplikacje działają jak powinny - na Smartwatch dostawałem powiadomienia i wiadomości, ale w przypadku maili widziałem jedynie wstęp, na SMS w żaden sposób nie mogłem odpowiedzieć, nie wspominając już o tym, że nie byłem w stanie zaznaczyć przeczytanych elementów tak, aby telefon nie wyświetlał powiadomień. Najśmieszniejsze jest to, że aby usunąć zalegający w zegarku spam, musiałem sięgnąć do programu w telefonie, bo opcji "usuń" nie przewidziano. W Gear te kwestie rozwiązano lepiej, ale za cenę możliwości współpracy z jedynie garstką urządzeń.

Doceniam pomysły i technologie, jakie znalazły się w nowych urządzeniach. Bardzo ciekawe są ekrany z Qualcomma Toq i Sony SmartWatch 2, które nawet bez podświetlenia są czytelne dzięki technologiom refleksyjnym. Wspomniane dodatki do Geara, których chyba nikt się nie spodziewał, też w gruncie rzeczy są fajne.

Samsung Galaxy Gear w naszych rękach

Co mi się podoba w nowych smartwatchach:

[plus]aparat w Galaxy Gear i możliwość zdalnego robienia zdjęć smartfonem w SW 2,

[plus]głośnik i mikrofony w Samsungu, dzięki którym można rozmawiać,

[plus]ekrany refleksyjne, które ograniczają zużycie baterii (Qualcomm Toq, Sony Smartwatch 2),

[plus]dobre, atrakcyjne wykonanie nowych zegarków.

Co mi się nie podoba:

[minus]najwyżej kilka dni działania na jednym ładowaniu,

[minus]niedopracowane aplikacje,

[minus]nie czuję, aby wzrosła w jakikolwiek sposób wygoda korzystania ze smartfona.

Może się spodobać innym:

Rozumiem, że smartawatche mogą się niektórym wydawać atrakcyjne. Myślę, że powinny trafić w gusta ludzi uprawiających sport, którym rzeczywiście wygodniej jest spojrzeć na zegarek, niż szukać ukrytego gdzieś smartfona i przerywać tym samym ćwiczenia. Powinno się im także spodobać wsparcie dla aplikacji takich jak RunKeeper czy Endomondo. Jednak większość "normalnych" użytkowników nie odnajdzie w tym sprzęcie nic przekonującego, a może o tym świadczyć mnóstwo zwracanych w USA Gearów. Według mnie inteligentne zegarki są obecnie przede wszystkim zabawką dla gadżeciarzy.

Sony Smartwatch 2 - niebrzydki inteligentny zegarek

Wpis powstał we współpracy z

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.