Inteligentniejsze opaski w 2015 roku?

Inteligentniejsze opaski w 2015 roku?07.01.2015 08:36
Źródło zdjęć: © engadget.com
Łukasz Skałba

Rok 2015 będzie obfitował w premiery smartzegarków i opasek. Targi CES trwają i zaprezentowano już sporo ubieralnych urządzeń. Czy zegarki będą elegantsze, a opaski inteligentniejsze?

Opaski śledzące aktywność stały się ostatnio bardzo popularne i prawie każdy szanujący się producent opracował przynajmniej jeden własny model. Niektóre z nich mają kolorowy wyświetlacz dotykowy, niektóre czarnobiały, a inne nie mają go w ogóle. Są wykonane z przeróżnych materiałów i mają różne stopnie odporności na czynniki zewnętrzne. Różnic jest więc dużo i mamy w czym wybierać... Czy aby na pewno?

Czy powyższe cechy mają aż tak duże znaczenie przy codziennym użytkowaniu? A co z funkcjonalnością? Krokomierz, miernik faz snu i inteligentny budzik oraz czasami pulsometr - i tyle! Wszystkie smartopaski oferują od wielu miesięcy tylko te kilka funkcji. Na szczęście w tym roku może się to zmienić. Świadczą o tym targi CES. Oto dwa dość niszowe urządzenia, które pokazują, jak w inny sposób wykorzystać używane w opaskach sensory.

InBody Band

Tak jak każda inteligentna bransoletka: liczy kroki, kalorie, mierzy tempo oraz kontroluje sen i pracę serca. Wszystkie dane możemy odczytywać z małego, czarnobiałego wyświetlacza. Jest jednak jedna rzecz, która wyróżnia to urządzenie - analiza BIA. Bioelectrical Impedance Analysis to technologia służąca do dokładnego pomiaru procentowego udziału masy tkanki tłuszczowej, mięśniowej lub kostnej w ogólnej masie całego organizmu, czyli mówiąc prościej - składu ciała.

Źródło zdjęć: © engadget.com
Źródło zdjęć: © engadget.com

Skóra naszego nadgarstka musi się kontaktować z dwoma czujnikami opaski przez które przepuszczany jest niewyczuwalny ładunek elektryczny. Każda substancja inaczej przewodzi prąd elektryczny. Tak samo jest z ludzkimi tkankami. Na podstawie tych różnic w oporze elektrycznym tkanek, oprogramowanie analizuje procentowy udział każdej z nich. Do poprawnego działania potrzebne jest zamknięcie obwodu poprzez położenie dwóch palców na czujnikach u góry urządzenia, na górze i na dole wyświetlacza.

Jest to niezwykle przydatne narzędzie dla wszystkich którzy nawet sporadycznie uprawiają jakiś sport - jeśli miałby kupować urządzenie tego typu, byłaby to funkcja "must-have".

Zensorium Being

Ciężko zaliczyć to urządzenie do jakiejkolwiek kategorii - z jednej strony ma rozmiary i wygląd bardziej pasujący do smartwatcha, ale jego funkcjonalność skupia się raczej na aktywności organizmu i pomiarze różnych jego parametrów.

Źródło zdjęć: © engadget.com
Źródło zdjęć: © engadget.com

Oprócz typowych funkcji jak śledzenie fazy snu czy pomiar pulsu, urządzenie zmierzy nasz nastrój. Z technicznego punktu widzeniach, "miernik nastroju" korzysta z pomiarów dokonanych przez miernik pulsu oraz miernik ciśnienia krwi. Według producenta, prawidłowe i dokładne pomiary nastroju są możliwe dopiero po 72 godzinach noszenia. Istnieje tutaj prosta zależność - im dłużej nosimy urządzenie, tym dokładniejsze dane dostaniemy. Z kolorowego, dotykowego ekranu OLED możemy odczytać procentowy rozkład różnych emocji w ciągu dnia - ile czasu byliśmy zrelaksowani, podekscytowani lub zestresowani.

Źródło zdjęć: © engadget.com
Źródło zdjęć: © engadget.com

Zegarek pokazuje też godzinowy rozkład nastroju w ciągu doby. Urządzenie to współtworzyli neurobiologowie oraz psychologowie - brzmi obiecująco... Tylko co z tego jeśli do dokładnych pomiarów jest potrzebny długotrwały kontakt ze skórą i ciągłe noszenie, co biorąc pod uwagę niemałe wymiary zegarka nie byłoby zbyt wygodne.

Powyższe przykłady pokazują że w 2015 roku w segmencie smartgadżetów mogą dziać się ciekawe rzeczy. Kto wie, może za kilka lat nie będziemy musieli chodzić na badania do lekarza, bo cały szpital będziemy mieli zawsze w pobliżu... na nadgarstku.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.