iPad 3 z ekranem 2048 x 1536 - sukces murowany?

iPad 3 z ekranem 2048 x 1536 - sukces murowany?18.02.2012 13:00
Nowa, ulepszona Retina (fot. MacRumors)
Kamil Homziak

Po wycieku tylnej części obudowy iPada 3 w Sieci pojawiły się zdjęcia wyświetlacza. Wysoka gęstość pikseli sugeruje, że rozdzielczość ekranu wzrośnie do 2048 x 1536 pikseli.

Po wycieku tylnej części obudowy iPada 3 w Sieci pojawiły się zdjęcia wyświetlacza. Wysoka gęstość pikseli sugeruje, że rozdzielczość ekranu wzrośnie do 2048 x 1536 pikseli.

Tak wynika ze zdjęć, do których dotarł serwis MacRumors. Wyświetlacz iPada 3 wciąż ma tę samą przekątną 9,7 cala, ale pod mikroskopem można dostrzec, że plamka jest cztery razy mniejsza. Oznacza to, że na tej samej powierzchni znajduje się czterokrotnie więcej pikseli. Rozdzielczość wzrosła więc dwukrotnie - z 1024 x 768 do 2048 x 1536.

MacRumors zyskał dostęp jedynie do samego wyświetlacza, więc nie wiadomo, jak sprawdza się on w porównaniu ze starą Retiną. Z uwagi na podwojoną rozdzielczość skalowanie starszych aplikacji do nowych rozmiarów nie powinno stanowić żadnego problemu.

Porównanie ekranów iPada 2 i 3 (fot. MacRumors)
Porównanie ekranów iPada 2 i 3 (fot. MacRumors)

Oficjalna prezentacja iPada 3 ma się odbyć już 7 marca. Oprócz nowego ekranu tablet Apple'a ma otrzymać także ulepszony procesor A6 oraz obsługiwać łączność LTE. O sukces nowej wersji nie trzeba martwić - w każdym kwartale sprzedaje się kilkanaście milionów urządzeń, a w związku z premierą trzeciej generacji liczba ta może być jeszcze większa.

W ankiecie przeprowadzonej przez Slashgear na grupie prawie 10 tys. osób 16% zadeklarowało chęć kupna tabletu bez względu na specyfikację czy cenę. Kolejnych 16% bardzo poważnie rozważa zakup, ale poczeka na podanie danych technicznych oraz ceny tabletu. Zaledwie 11% wystarcza starsza wersja iPada. Co dziesiąty ankietowany zdecyduje się na zakup, jeśli nowy produkt czymś ich zaskoczy.

Prawie co czwarty ankietowany stwierdził, że wolałby tablet z Androidem, a co ósmemu takie urządzenie nie jest w ogóle potrzebne. Wydaje się, że kolejna generacja iPada ustali nowe rekordy, a pod Apple Store'ami (ale nie polskimi iSpotami) wkrótce znowu utworzą się kolejki.

Źródło: MacRumorsSlashgear

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.