iPad zdetronizowany. Rządzą tablety z Androidem

iPad zdetronizowany. Rządzą tablety z Androidem03.03.2014 15:36
Jan Blinstrub

W 2012 roku 52,8% rynku tabletów należało do Apple'a. W 2013 roku na prowadzenie zdecydowanie wysunęły się urządzenia z Androidem.

Wszystko za sprawą niedrogich, małych tabletów. W ciągu roku udział urządzeń z Androidem wzrósł z 45,6% do 61,9%. W 2013 roku udział iPadów spadł do 36%.

Samsung rośnie w siłę

Oczywiście Apple cały czas jest jest numerem jeden wśród producentów tabletów. Różnica między amerykańską firmą a drugim na liście Samsungiem wciąż jest duża, jednak nie taka jak w 2012 roku. Koreańska firma w 2013 roku sprzedała niemal czterokrotnie więcej urządzeń, zwiększając udział w rynku z 7,4% do 19,1%. Trzeci na liście jest Asus, który sprzedał w 2013 roku o ponad 4,7 mln urządzeń więcej, utrzymując zbliżone udziały w rynku (5,4% w 2012 roku i 5,6% w 2013 roku). W pierwszej piątce znalazły się także Amazon i Lenovo.

[h4]Microsoft podwoił udziały w rynku. Ma... 2%

[/h4]

W 2013 roku sprzedano czterokrotnie więcej urządzeń z Windowsem, dzięki czemu udział tabletów z systemem Microsoftu zwiększył się z 1% do 2,1%. Z pewnością nie jest to jednak wynik, który szefostwo firmy z Redmond może uznać za satysfakcjonujący. Analitycy Gartnera podkreślają, że Microsoft musi popracować nad ekosystemem, żeby urządzenia mobilne z Windowsem były bardziej atrakcyjne dla klientów i deweloperów. Na poprawę pozycji Microsoftu może także wpłynąć rozwijająca się dynamicznie kategoria sprzętu hybrydowego. Cieszy się on rosnącą popularnością, a w ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiło się wiele ciekawych urządzeń należących do tej kategorii.

Rynek tabletów rośnie. Rządzą urządzenia budżetowe

Gartner podaje, że w 2013 roku sprzedano ponad 195 mln tabletów. Dla porównania, w 2012 roku na rynek trafiło ponad 116 mln urządzeń.

Mimo że udziały Apple'a spadły, firma nie ma powodów do obaw. Kategoria rozszerzyła się o produkty budżetowe, z którymi Apple bezpośrednio nie rywalizuje. Sprzedaje wysokomarżowy sprzęt i dodatkowo zarabia na aplikacjach. Największym zaskoczeniem w raporcie Gartnera jest dla mnie udział w rynku urządzeń Samsunga. Spodziewałem się, że będzie wysoki, ale nie sądziłem, że Taby i - w mniejszym stopniu - Note’y zdobędą niemal 20% udziałów w rynku.

Źródło: Techcrunch

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.