Nie podoba ci się wygląd iPhone'a 11 z przecieków? Prawdopodobnie taki był cel Apple'a

Nie podoba ci się wygląd iPhone'a 11 z przecieków? Prawdopodobnie taki był cel Apple'a08.01.2019 12:53
iPhone 11 - wizualizacja na podstawie przecieków
Źródło zdjęć: © twitter.com/OnLeaks / Digit.in

Domniemany wygląd iPhone'a 11 został przez internautów zmieszany z błotem. Czyli najpewniej wszystko idzie zgodnie z planem.

"Nie ma szans, żeby wypuścili takiego ziemniaka szpetnego. Dziś miałem w ręku złotego 5S i wygląda przy tym jak diament przy krowim placku. Apple nigdy nic podobnego nie wypuści na rynek.". Komentarz o takiej treści pojawił się na Komórkomanii, gdy do sieci wyciekły zdjęcia atrapy iPhone'a 6.

"Jest tragiczny, wygląda odpustowo" - oto komentarz spod innego wpisu, polubiony skądinąd przez 96 osób. "Jak dla mnie przód urządzenia jest ładny, ale tył to największe paskudztwo jakie widziałem, a o wystającym aparacie już nie wspomnę" - jeszcze jeden komentarz.

Wygląd iPhone'a 6 wyciekł do sieci na długo przed premierą, po czym spadła na niego niewyobrażalna fala hejtu. Oberwało się paskom antenowym i wystającemu aparatowi (który został zastosowany po raz pierwszy w historii marki). Czy negatywne opinie sprawiły, że sprzedaż była zła? Wręcz przeciwnie. iPhone 6 wykręcił w pół roku rekordowe 60 milionów sprzedanych egzemplarzy.

Ciężko oprzeć się wrażeniu, że Apple stara się podnosić kontrowersyjną poprzeczkę coraz wyżej

Pamiętacie co się działo, gdy w 2013 roku Apple pokazał złotego iPhone'a 5s? Wylano na niego wiadro pomyj za "odpustowy wygląd".

Presenting The Gold iPhone 5s | CONAN on TBS

Czy Apple wziął sobie do serca krytykę i zatroszczył się o to, by kolory kolejnych iPhone'ów były mniej kontrowersyjne? Bynajmniej. Dwa lata później pojawił się iPhone 6s w kolorze różowego złota, co odbiło się jeszcze szerszym echem.

Spójrzcie na iPhone'a X. Przecież ten telefon to woda na młyn dla hejterów. Wystająca wyspa z podwójnym aparatem i dziwaczne wcięcie w ekranie to jak modlitwa o falę krytyki. I - choć taka się pojawiła - iPhone X okazał się sukcesem. Zarówno sprzedażowym, jak i projektowym, bo przecież stał się źródłem inspiracji dla setek telefonów.

Tę pielęgnację hejtu jeszcze lepiej widać po akcesoriach

Dość wspomnieć o dwóch dodatkach: dziurkowanym pokrowcu na iPhone'a 5c czy etui z garbem na iPhone'a 6.

Tak, to oficjalne pokrowce na iPhone'y
Tak, to oficjalne pokrowce na iPhone'y

Nikt mnie nie przekona, że Apple nie był świadomy, że tak wyglądające produkty po prostu muszą zostać zmieszane z błotem.

iPhone 11, czyli historia lubi się powtarzać

Ostatnio w sieci pojawił się wyciek dotyczący wyglądu iPhone 11. Co prawda dotyczy on prototypu, ale nie można wykluczyć, że finalnie nowy smartfon naprawdę dostanie kwadratową wyspę z dziwacznie rozlokowanym potrójnym aparatem.

Ten wyciek odhacza wszystkie pola w iPhone'owym bingo. Setki artykułów hejtujących wygląd? Są. Tysiące nieprzychylnych komentarzy i wpisów w serwisach społecznościowych? Są. Parodie i żarciki? Są. I to wszystko w czasie trwania wielkich targów technologicznych CES 2019.

Wiecie - to nie jest tak, że Apple zwyczajnie nie potrafi zaprojektować telefonu, który dla większości byłby ładny, a dla reszty najwyżej obojętny. Zasoby firmy są nieograniczone i Apple'a stać na to, by zaangażować w projekt najlepszych designerów świata (zresztą - zdaniem wielu - tacy dla Apple'a pracują).

Timowi Cookowi nie zależy jednak na tym, by przypodobać się jak największej liczbie klientów. Zależy mu na tym, by sprzedać jak najwięcej telefonów. A kontrowersyjne decyzje projektowe to - jak Apple wielokrotnie udowodnił - doskonała machina marketingowa. Nieważne, co mówią. Ważne, że mówią.

Czy iPhone 11 naprawdę tak będzie wyglądał? Tego nie wiem. Wiem jednak, że nie warto ufać argumentacji, że "Apple nigdy takiego paskudztwa by nie wypuścił". Jeśli chodzi o wygląd produktów, prawdopodobnie nie ma granicy, której Apple nie byłby skłonny przekroczyć, by narobić wokół siebie szumu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.