iPhone 4S w Play?

iPhone 4S w Play?11.11.2011 15:40
Apple iPhone 4S (fot. Apple)
Mateusz Żołyniak

Wiele osób zastanawiało się, czy Play wprowadzi do oferty iPhone'a 4S. Temat ten poruszałem już kilka razy. Wszystkie wątpliwości rozwiał dziś rzecznik prasowy sieci.

Wiele osób zastanawiało się, czy Play wprowadzi do oferty iPhone'a 4S. Temat ten poruszałem już kilka razy. Wszystkie wątpliwości rozwiał dziś rzecznik prasowy sieci.

Marcin Gruszka na swoim blogu poinformował właśnie, że na razie Play nie ma zamiaru wprowadzać iPhone'a 4S do oferty podstawowej, ale osobom zainteresowanym najnowszym smartfonem z logo nadgryzionego jabłka na obudowie zapewni dostęp do modelu:

PLAY nie jest oficjalnym przedstawicielem/partnerem tego producenta w Polsce. To de facto bardzo ogranicza nasze możliwości w tym zakresie. Jeżeli jednak zainteresowanie tym smartfonem będzie bardzo duże, to zapewne skorzystamy z ofert na otwartym rynku i dostarczymy go najbardziej zainteresowanym klientom. Współpraca z takimi producentami jak HTC, czy Samsung daje nam zdecydowanie większe możliwości. Ich sztandarowe maszyny są bardzo ciekawą alternatywą dla klientów i jak pokazują nasze statystyki ten model współpracy sprawdza się doskonale.

Powód ten był znany już od dawna. Play (podobnie jak Plus) nie ma możliwości oficjalnego wprowadzenia iPhone'a 4S w porozumieniu z Apple'em, co wyklucza jakiekolwiek szanse na konkurencję z T-Mobile czy Orange. Oczywiście, dla części osób pragnących nowego smartfona z Cupertino znajdą się urządzenia. Będą one kupowane na wolnym rynku, stąd cena będzie z pewnością bardzo wysoka. Nie chcę wyrokować, ale pewnie na mniej niż 2000 zł za wersję 16 GB w abonamentach około 80-100 zł nie ma co liczyć.

Ciekawsza jest druga część wypowiedzi w dzisiejszym komentarzu Marcina. Rzecznik Play stwierdził, że dużo bardziej opłacalna jest inwestycja i promocja smartfonów Samsunga i HTC, jak Galaxy S, Galaxy S II, Sensation czy EVO 3D. Oczywiście ich ceny są dużo niższe od iPhone'a, a możliwości równie duże. Nie w tym jednak rzecz. Głównym powodem jest zapewne popularność urządzeń na naszym rynku. Nie systemu Android, ale tych konkretnych modeli. Dlaczego?

Play ostatnio pokazuje, że nie ma zamiaru inwestować w telefony, które nie będą się sprzedawać. Nie chodzi o kokosy płynące z tego. Operatorzy zarabiają grosze na sprzedawanych smartfonach, a wcześniej muszą kupić od producenta pełną partię danego modelu. Play postępuje dość rozważnie i widać, że bada rynek przed wprowadzeniem smartfona. Nie mówię, że nie robią tego inni operatorzy, ale Orange i T-Mobile muszą poniekąd wprowadzać do oferty większość nowości dużych producentów, nawet gdy wiadomo, że nie będą się one sprzedawały.

Play dla odmiany często rezygnuje z telefonów skazanych na sprzedażową porażkę (no może poza Xperią PLAY, ale to nieco inna sytuacja). Dlatego też wcześniej nie wprowadzono choćby Nokii N9 czy high-endowych modeli LG - Swift 2X i Swift 3D. Pierwszy ze względu na cenę i szaleństwo wokół MeeGo nie ma szans na komercyjny sukces, a Swifty LG nie były modelami, które cieszyły się dużą rozpoznawalnością i zaufaniem w Polsce.

Do tego dochodzi jeszcze oferta smartfonów z Androidem, jak Wildfire S czy Galaxy Ace, które sprzedają się najlepiej, bo po prostu są tanie. Play zresztą już jakiś czas temu stał się najbardziej nastawionym na Androida operatorem i intensywnie promuje ten system operacyjny. Współpraca z Samsungiem i HTC wydaje się więc najkorzystniejsza dla operatora, który w przeciwieństwie do Orange czy T-Mobile nie może pozwolić sobie na porażkę we wprowadzaniu topowych modeli do ofert.

Ciekawe, jaki wpływ na ewentualne wprowadzenie iPhone'a 4S będzie miała ankieta na stronie rzecznika Play, w której ponad 30% użytkowników stwierdziło, że telefon powinien trafić do oferty sieci. Niby nie jest to dużo (aż 71% nie widzi potrzeby jego kupna), ale jednak pokazuje, że smartfony Apple'a stają się coraz lepszym narzędziem marketingowym na naszym rynku i klienci po prostu kupują ich coraz więcej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.