iPhone 5 najlepiej sprzedającym się smartfonem na świecie w Q4 2012 roku

iPhone 5 najlepiej sprzedającym się smartfonem na świecie w Q4 2012 roku21.02.2013 18:00
iPhone 5 (fot. ColdSleeper)
Michał Mynarski

Dziś dla odmiany odejdziemy od plotek i przecieków na temat iZegarka, iTelewizora i przyszłości Retiny w iPadzie Mini. Wrócimy na ziemię, a pomogą nam w tym statystki dotyczące dostaw smartfonów w Q3 i Q4 2012. A są one bardzo ciekawe; burzą (raz kolejny) mit, który powstał w styczniu.

Dziś dla odmiany odejdziemy od plotek i przecieków na temat iZegarka, iTelewizora i przyszłości Retiny w iPadzie Mini. Wrócimy na ziemię, a pomogą nam w tym statystki dotyczące dostaw smartfonów w Q3 i Q4 2012. A są one bardzo ciekawe; burzą (raz kolejny) mit, który powstał w styczniu.

Mit, jakoby iPhone 5 sprzedawał się nie tyle kiepsko, co poniżej oczekiwań. Okazuje się, że nie jest tak źle, żeby nie powiedzieć, iż lepiej być nie mogło. W ciągu trzeciego kwartału do sklepów dostarczono 6 milionów piątek (a przypominam, że nie była ona dostępna w sprzedaży przez cały okres) i 16,2 milionów sztuk modelu 4S. W tym samym czasie na półki trafiło 18 milionów egzemplarzy największego konkurenta smartfonów z jabłkiem na obudowie, czyli Samsunga Galaxy S III. Produkt Apple'a musiał więc uznać wyższość urządzenia Koreańczyków.

Badania Strategy Analytics pokazują, że iPhone 5 był najlepiej sprzedającym się smartfonem na świecie w Q4 2012. Oczywiście w dużej mierze wynikało to z faktu, że machina pod nazwą iPhone 5 ruszyła pełną parą, a czas oczekiwania na niego w sklepach znacząco się skrócił. Przez okres świąteczny Apple dostarczył do sklepów 27,4 miliona iPhone’ów 5 i dosłownie odstawił konkurenta, który musiał zadowolić się ponad 15 milionami. Co ciekawe, od SGS3 w tym okresie lepiej sprzedawał się nawet 4S, którego dostarczono 17,4 milionów sztuk.

Statystyki Strategy Analytics (źr. Engadget.com)
Statystyki Strategy Analytics (źr. Engadget.com)

Jeżeli chodzi kwartał trzeci 2012 roku, to w podziale procentowym rynku najlepiej radził sobie SGS3. Zagarnął dla siebie niemal 10,5%, co oznacza, że więcej niż co dziesiąty smartfon przywieziony do sklepów na świecie był wtedy flagowcem Samsunga. Jednak 3 miesiące później sytuacja diametralnie się zmieniła. iPhone 5 uzyskał 12,6%, model 4S - 8%, a SGS3 7,1%.

Niespecjalnie dziwi mnie tak silna pozycja iPhone’a 5. Dużo ciekawsze jest to, jak poradził sobie w tym wszystkim 4S, który przeskoczył nawet odrobinę SGS-a III. Widać więc, że sporo pomogło zmniejszenie cen poprzednich generacji iUrządzeń. Jednak tak naprawdę z głębszymi wnioskami musimy poczekać do premiery i pierwszych podsumowań rok po premierze zarówno Galaxy S III, jak i iPhone'a 5. Wtedy będzie można jasno stwierdzić, który smartfon lepiej sobie poradził na rynku.

Kolejne kwartalne statystki będą wskazywać zapewne, że po premierze SGS IV przewagę zyska Samsung, a za kilka miesięcy i po kolejnym iPhonie znów Apple. I tak kółeczko się zamyka...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.