iPhone na pomoc!

iPhone na pomoc!06.05.2011 10:51
Jan Blinstrub

Światło reflektorów Twojego auta wydobywa z mroku rozmazane kontury przydrożnych drzew. Za nimi, jak okiem sięgnąć, tylko pola blado oświetlone blaskiem księżyca. Nagły huk i szarpnięcie kierownicą odrywa Cię od tych widoków. To dziura rozprawiła się skutecznie z Twoim kołem. Chwytasz za iPhone'a, żeby zadzwonić po autopomoc… Po chwili dociera do Ciebie, że nie wiesz, dokąd ją wezwać! Utknąłeś pośrodku niczego. Na szczęście pojawiła się darmowa aplikacja PZU Pomoc, która pomoże Ci wydostać się z niejednej opresji.

Aplikacja składa się głównie z dużego, czerwonego przycisku służącego do wezwania pomocy. Ale za tą prostą oprawą kryje się mechanizm geolokalizacyjny, który sprawia, że ekipy ratunkowe i pomocnicze nie będą miały problemu z namierzeniem Twojej pozycji.

Po aktywowaniu aplikacji wystarczy jedno wciśnięcie przycisku, żeby wezwać pomoc. Informacja o lokalizacji Twojego telefonu zostaje przesłana do centrum PZU Pomoc. Jeśli sygnał GPS będzie niedostępny, aplikacja wykorzysta stacje bazowe BTS Twojego operatora. Wkrótce po tym otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a operator PZU zadzwoni do Ciebie, żeby ustalić, jakiej pomocy potrzebujesz.

PZU ma już doświadczenie w aplikacjach mobilnych – wcześniejszy projekt objęty mecenatem ubezpieczyciela, pt.: „Nowy wymiar Sukiennic” cieszył się dużym powodzeniem wśród użytkowników. Aplikacja pozwala na oglądanie trójwymiarowego modelu krakowskich Sukiennic w świecie rzeczywistym (augmented reality) oraz ośmiu filmów wideo w 2D, nawiązujących do najciekawszych dzieł malarskich prezentowanych na wystawie.

Pojawianie się tego typu aplikacji jest dowodem na to, że największe polskie firmy ubezpieczeniowe (oprócz PZU swoją aplikację ma również Warta) dostrzegają ogromny potencjał tego rynku. Prawdopodobnie już niebawem możemy spodziewać się pojawienia pierwszych polskich aplikacji do zarządzania ubezpieczeniami – taka sytuacja ma miejsce w sektorze bankowości, w którym coraz więcej banków decyduje się na wdrażanie aplikacji mobilnych dających pełen dostęp do konta bez konieczności uruchamiania przeglądarki w telefonie.

//

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.