iPhone X: wyniki sprzedaży po 10 miesiącach. Do rekordu daleko

iPhone X: wyniki sprzedaży po 10 miesiącach. Do rekordu daleko12.09.2018 11:25
iPhone X z naklejką EasySkinz Chameleon Amethyst

Apple szykuje się do prezentacji trzech nowych smartfonów, a iPhone X prawdopodobnie zniknie z rynku i zostanie zastąpiony przez nowszych braci. Jak sobie poradził w ciągu 10 miesięcy?

iPhone X rozszedł się w 63 milionach egzemplarzy

Tak wynika z danych zbieranych przez firmę analityczną Counterpoint Research od listopada 2017 do końca sierpnia 2018.

Biorąc pod uwagę wysoką cenę smartfonu, jest to wynik imponujący, ale do rekordu daleko. Najszybciej sprzedającym się smartfonem Apple'a wciąż pozostaje iPhone 6, który na przekroczenie bariery 60 milionów sprzedanych egzemplarzy potrzebował raptem 6 miesięcy. Po 10 miesiącach od premiery było to już ponad 90 milionów.

Powody są oczywiste. iPhone 6 startował z poziomu 2949 zł. W przypadku iPhone'a X było to już 4979 zł. W dodatku sprzedaż tego drugiego była kanibalizowana przez tańszego iPhone'a 8, który trafił na rynek w tym samym czasie.

Co jednak ciekawe, oba modele w ciągu pierwszych 10 miesięcy wygenerowały niemal identyczne przychody

iPhone X wygenerował od dnia premiery 62 miliardy dolarów przychodów. Wpływy ze sprzedaży iPhone'a 6, mimo większej popularności, po 10 miesiącach były bardzo podobne.

Teraz Apple będzie chciał sprzedawać taniej, ale więcej

iPhone X ma lada moment zadebiutować w trzech nowych odsłonach; dwóch wariantach premium z 5,8- oraz 6,5-calowymi ekranami OLED oraz tańszej wersji z 6,1-calowym panelem LCD.

Z przecieków wynika, że 6,5-calowiec (prawdopodobnie iPhone Xs Max lub Xs Plus) przejmie cenę po ubiegłorocznym flagowcu, a pozostałe będą odpowiednio tańsze.

Taka strategia z pewnością przełoży się na gigantyczny wzrost sprzedaży. W ubiegłym roku Apple także miał nieco przystępniejszego iPhone'a 8, ale ten - z uwagi na przestarzałe wzornictwo - pozostał w cieniu "dziesiątki". Tym razem duże ekrany z małymi ramkami mają trafić do wszystkich modeli, co uatrakcyjni ofertę w oczach konsumentów.

Apple'owi zależy na zwiększeniu bazy użytkowników

Apple przez lata uzależniał swoje zyski głównie od sprzedaży sprzętu, ale trend ten powoli zaczyna się odwracać. Sprzedaż iPhone'ów przestała rosnąć, a ceny nie można podbijać w nieskończoność na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Dlatego firma coraz mocniej skupia się na usługach. iCloud, Apple Music, iTunes, Apple Pay czy - przede wszystkim - App Store. Jak dochodowy może być to biznes, pokazał Fortnite, który w pojedynkę wygenerował w ciągu 3 miesięcy 100 milionów dolarów przychodów. Przypomnę, że Apple zgarnia z tego 30 proc.

Znamienny jest zresztą fakt, że tuż przed premierą nowych iPhone'ów, Apple opublikował wideo zachęcające deweloperów do sprzedaży aplikacji w modelu subskrypcyjnym.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.