Jak dogryzają sobie producenci urządzeń mobilnych

Jak dogryzają sobie producenci urządzeń mobilnych10.07.2013 07:11
Jak dogryzają sobie producenci urządzeń mobilnych

Producenci smartfonów i tabletów prześcigają się nie tylko w specyfikacji i funkcjonalności swoich urządzeń. Na drugim planie prowadzone są bowiem działania, których celem jest jak najskuteczniejsze ośmieszenie i zripostowanie rywali. Oto kilka przykładów tego typu zagrań.

Strona #1

  1. W 2011 roku Samsung wypuścił serię spotów promujących jego ówczesne topowe modele, czyli Galaxy S II oraz Galaxy Note. Motywem przewodnim tych reklam byli klienci firmy Apple stojący w kolejce po nowego iPhone'a. Oto jedna z nich:

Samsung "The Next Big Thing" ad parodies an iPhone line

  1. Mówi się, że gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. W myśl tej zasady Nokia kilka tygodni temu stworzyła reklamę, która parodiuje ciągłe przepychanki między fanami firm Apple oraz Samsung. Efekt jest naprawdę przezabawny.

Strona #2

  1. Jakiś czas temu wyszło na jaw, że Samsung opłacał studentów, by ci chwalili jego produkty w sieci. Fakt ten wykorzystała firma HTC podczas drobnej sprzeczki przedstawicieli brytyjskich oddziałów obu koncernów. Do rozmowy niespodziewanie dołączyło LG.
fot. abcnetspace.com
fot. abcnetspace.com
HTC: Ostatniej nocy zdobyliśmy wyróżnienie "Najgorętszy telefon 2013" na Mobile Awards. Auć, Samsung.

Samsung: W porządku, chłopaki. Nasze ręce były wypełnione pozostałymi trzema nagrodami, które zabraliśmy do domu ubiegłej nocy. Możecie zachować tę jedną!

HTC: Opłacanie studentów piszących fałszywe recenzje w końcu się opłaciło. Może jakaś podwyżka?

LG: Spokojnie moi drodzy. To tylko telefon!

  1. W marcu na ulicach Nowego Jorku pojawiły się rozwieszone przez Samsunga billboardy zapowiadające premierę modelu Galaxy S4. Reakcja firmy LG była błyskawiczna i wkrótce zawisły nad nimi nowe - nieco bardziej kreatywne - billboardy.
fot. unwiredview.com
fot. unwiredview.com

Strona #3

  1. Częścią kampanii promocyjnej modelu Galaxy S4 było wypuszczenie kilku teaserów, których bohaterem był chłopiec o imieniu Jeremy, przechowujący owego smartfona w specjalnym pudle. W tym samym czasie w sieci pojawiło się wideo z Nokią Lumią 920 w roli głównej.

Jeremy off-air

  1. Zaprezentowany niedawno fotograficzny smartfon Galaxy S4 Zoom wzbudza kontrowersje, ponieważ pod względem gabarytów i wyglądu bliżej mu do aparatu niż telefonu. Zadrwić z tego nie omieszkał Ben Lampe, czyli jeden z przedstawicieli niemieckiego oddziału Nokii. Na swoim twitterowym profilu umieścił on takie oto zdjęcie:
fot. twitter.com
fot. twitter.com

Strona #4

  1. W 2010 roku tablety dopiero zaczęły zdobywać rynek - do sklepów trafił pierwszy iPad, a krótko po nim Samsung Galaxy Tab. Wtedy to Motorola pracowała nad swoim - rewolucyjnym w jej mniemaniu - tabletem Xoom. Zastał on zapowiedziany w formie zabawnego wideo przedstawiającego ewolucję tego typu urządzeń. Wszystko oczywiście z przymrużeniem oka.

Tablet Evolution presented by Motorola

  1. Kilka tygodni po opublikowaniu pierwszego klipu Motorola postanowiła iść za ciosem i przygotować dwa kolejne, które żegnały rok 1984. Było to nawiązanie do kultowej już reklamy firmy Apple w reżyserii Ridleya Scotta, którą możecie obejrzeć tutaj.

Goodbye 1984: Super Bowl Ad Teaser

Motorola - Empower the People

Strona #5

  1. Siri to asystent głosowy firmy Apple, który ujrzał światło dzienne pod koniec 2011 roku. Microsoft postanowił wykorzystać jego głos w reklamie tabletów z systemem Windows 8. Hasło reklamowe to "Mniej gadania, więcej robienia".
  1. Na koniec reklama modelu Galaxy S4 przygotowana przez islandzki oddział Samsunga. Wideo wymownie uderza w produkty firmy Apple, jednak spotkało się z falą krytyki ze strony internautów. Dlaczego? Zobaczcie sami.
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.