Jakie usługi świadczy agencja content marketingu?

Jakie usługi świadczy agencja content marketingu?09.08.2021 12:56
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera

Zaangażowanie odbiorców i przyciągnięcie ich uwagi za pomocą odpowiednich treści to podstawa content marketingu. Odpowiednio dobrana strategia content marketingowa pozwoli na zdobycie zainteresowania potencjalnych klientów, co w przyszłości przełoży się na wzrost zainteresowania firmą. Agencja content marketing nie skupia się na jednorazowej akcji reklamowej, ale na długofalowej strategii i intensywnym budowaniu więzi z klientem, opartej na tworzeniu treści i publikowaniu ich w Internecie. Jakie działania content marketingowe wchodzą w skład usług agencji?

Czym zajmuje się agencja content marketingu?

Działania z zakresu content marketingu polegają nie tylko na przygotowaniu odpowiedniej strategii oraz jej stopniowym wdrażaniu, ale także na tworzeniu wartościowych treści. Dobry content marketing jest procesem wieloetapowym, wymagającym odpowiedniego przygotowania oraz doświadczenia, dlatego warto zlecić go odpowiedniej agencji. Na początku agencja content marketingu określi i dokładnie sprecyzuje cel kampanii marketingowej, oraz sposób, w jakim firma komunikuje się z klientem a także mocne i słabe strony tej komunikacji. W drugim etapie następuje określenie docelowej grupy klientów – kim są, jakie są ich potrzeby i oczekiwania wobec firmy i jakie działania ze strony agencji przyniosą najlepszy spodziewany skutek, przyciągając zainteresowanie odbiorcy i skłaniając go do określonych zachowań.

Działania content marketingowe – odpowiednie treści

Content marketing to tworzenie interesujących treści, przedstawianych klientom w różny sposób. Zainteresowanie odbiorcy mogą wzbudzić dobrze skonstruowane opisy produktów, które nie tylko informują o towarze, ale także zachęcają do jego zakupu. Kolejną metodą są artykuły eksperckie, przekazujące dużo przydatnych informacji i oparte na solidnym researchu. Tego typu profesjonalne treści przekonują odbiorcę, iż ma do czynienia z profesjonalną, znająca się na rzeczy firmą. Inną metodą, jaka wykorzystuje content marketing, są angażujące treści na bloga. Blogi mają wielu czytelników, z reguły młodych, których taka forma przekazu interesuje. Dużą popularnością cieszą się również treści przekazywane za pośrednictwem poczty elektronicznej – taka metoda jest nie tylko tania, ale również skuteczna.

Działania z zakresu content marketingu – materiały audiowizoalne

Działania agencji content marketingowej nie opierają się jedynie na treściach pisanych, równie skuteczny jest dobry video content oraz materiały audio. Popularną formą przekazu są podcasty, czyli intenetowe audycje na dany temat, nierzadko składające się z kilku odcinków. Skuteczne są także infografiki, zwiększające rozpoznawalność marki oraz materiały video, na przykład w formie poradników. Wizerunek eksperta, omawiającego zalety danej firmy czy konkretnego produktu wzbudza zaufanie wśród odbiorcy i przyciąga do konkretnej marki. Podobne oddziaływanie ma webinarium, czyli rodzaj internetowego seminarium, przeprowadzanego poprzez łącze video.

Jakie korzyści przynosi odpowiednia strategia content marketingowa?

Zaangażowanie odbiorcy i przyciągnięcie jego uwagi – to cel content marketingu. Na podstawie tych dwóch czynników można wypracować odpowiednią strategię, zależna od planowanego celu. Rezultatem będzie przyciągnięcie nowych klientów, ale też wzrost zainteresowania firmową stroną internetową, co szczególnie przydatne jest w przypadku sklepów internetowych. Więcej osób zainteresowanych to większy obrót, a zadowolenie klientów przekłada się na wzrost rozpoznawalności oraz zaufania do marki. Jest to rozwiązanie znacznie skuteczniejsze niż tradycyjny marketing, dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technik przekazu, które trafiają do odbiorcy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.