Koniec gubienia kluczy i zwierzaków. Samsung pokazał nowy lokalizator

Koniec gubienia kluczy i zwierzaków. Samsung pokazał nowy lokalizator05.10.2023 14:32
Samsung Galaxy SmartTag 2
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Samsung Galaxy SmartTag 2 wnosi sporo usprawnień względem pierwszej generacji.

Głównie założenia się nie zmieniły, bo Galaxy SmartTag 2 wciąż jest lokalizatorem Bluetooth. Jeśli zgubisz w lesie klucze z przypiętym urządzeniem a po kilku godzinach ktoś z zainstalowaną aplikacją SmartThings koło nich przejdzie, na twój telefon trafi powiadomienie z lokalizacją.

Galaxy SmartTag 2 działa dłużej na baterii i ma nowy tryb zgubienia

Deklarowany czas pracy na baterii w przypadku pierwszej generacji wynosił 350 dni. Teraz jest to 500 dni w trybie normalnym lub 700 w trybie oszczędzania energii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sztandarową nowością jest tryb zgubienia, który pozwala zakodować na Galaxy SmartTagu 2 jakąś wiadomość, zawierającą np. dane kontaktowe. Jeśli ktoś przyłoży smartfon telefon z NFC do lokalizatora, ujrzy te dane i będzie mógł się skontaktować z właścicielem zguby.

Cały design urządzenia także została zmieniony. Obudowa jest wydłużona, a obręcz w górnej części została wzmocniona metalowym pierścieniem, mającym zwiększyć wytrzymałość całej konstrukcji. Galaxy SmartTag 2 spełnia ponadto normę IP67, świadczącą o odporności na wodę i pył.

Samsung Galaxy SmartTag 2, Źródło zdjęć: © Samsung
Samsung Galaxy SmartTag 2
Źródło zdjęć: © Samsung

Czip UWB, zarezerwowany dotychczas dla droższej wersji lokalizatora, teraz dostępny jest w standardzie. Smartfon będzie teraz w stanie precyzyjnie wskazać pozycję lokalizatora w przestrzeni za pomocą strzałek. Aby skorzystać z tej funkcji, sam telefon także musi być jednak uzbrojony w czip UWB, a w przypadku Samsunga lista ogranicza się póki co do modeli Note 20 Ultra, S21+, S21 Ultra, S22+, S22 Ultra, S23+, S23 Ultra, Z Fold 2, Z Fold 3, Z Fold 4 i Z Fold 5.

Galaxy SmartTag 2 ma trafić do sprzedaży 11 października, ale na razie Samsung nie zdradza polskiej ceny. W USA wynosi ona 30 dol., czyli ok. 130 zł bez podatków.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.