Koniec sztucznych, pozowanych zdjęć. Instagram testuje nową funkcję

Koniec sztucznych, pozowanych zdjęć. Instagram testuje nową funkcję24.08.2022 15:19
Instagram testuje nowe rozwiązanie
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

Jeśli nowa funkcja funkcja zda egzamin, autentyczność na Instagramie będzie w cenie.

Popularny mem "Instagram kontra rzeczywistość" nie wziął się z sufitu. Chyba każdy użytkownik tej platformy jest świadomy, że Instagram ma z tą rzeczywistością niewiele wspólnego.

Wystarczy fotka wyrwana z kontekstu, trochę filtrów i już można kreować się na króla życia. Wiedza ta pozwoliła zbudować karierę tysiącom influencerów.

Przesyt sztucznych, wymuskanych fotek i filmików sprawił jednak, że autentyczność stała się towarem deficytowym, a więc i cennym. Towarem, po który schylić się postanowił także sam Instagram.

Instagram testuje "Szczere wyzwania". Jak działa nowa funkcja?

Programista Alessandro Paluzzi za pomocą inżynierii wstecznej odkrył, że w aplikacji Instagramu zaszyta jest tajemnicza, jeszcze nieaktywna funkcja. Nosi ona nazwę "Szczere wyzwania".

Gdy funkcja jest aktywna, aplikacje ma wysyłać użytkownikowi jedno powiadomienie w losowym momencie dnia. Wówczas dostaje on dwie minuty na uruchomienie apki oraz zrobienie i udostępnienie dwóch zdjęć; jednego z przedniego, a drugiego z tylnego aparatu.

Idea jest taka, by użytkownicy pokazywali autentyczne wycinki swojego dnia. Bez inscenizowania. Bez filtrów. Bez sztuczności.

Instagram podwędził ten pomysł od konkurencji, która próbuje go pogrążyć

Szczere wyzwania to klon aplikacji BeReal, która powstała w 2020 r. jako autentyczna alternatywa dla Instagrama. Pomysł chwycił, bo apka zaczęła szybko zdobywać popularność i zbierać dobre opinie.

BeReal to nowa platforma społecznościowa, która robi furorę, Źródło zdjęć: © BeReal
BeReal to nowa platforma społecznościowa, która robi furorę
Źródło zdjęć: © BeReal

Nie byłby to pierwszy raz, gdy Instagram kopiuje swojego rosnącego rywala. Przecież popularna funkcja Stories to kopia Snapchata, a forsowanych od kilku miesięcy Rolek nie byłoby, gdyby nie TikTok.

Przedstawiciele Instagrama potwierdzili w rozmowie z Engadgetem, że Szczere wyzwania są aktualnie wewnętrznie testowane. W tym momencie los tej funkcji nie jest jednak przesądzony i równie dobrze może ona trafić do kosza.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.