Kryzys rozszerza asortymenty

Kryzys rozszerza asortymenty27.02.2009 08:40
laptop i komórka
Kira Czarczyńska

Klienci mają coraz mniej pieniędzy, mniej też więc kupują. Nie pomagają im w tym wcale szalone czasami zmiany cen wynikające z aktualnych kursów walut. Rynek elektroniki użytkowej co prawda ma się stosunkowo dobrze na tle innych dziedzin, ale tutaj także widoczne zaczynają być problemy ze znalezieniem nabywców. Marże zresztą też niekoniecznie pozwalają konkretniej zarobić.

Zarówno sprzedawcy, jak i sami producenci, coraz częściej starają się rozszerzać swoją ofertę. Jest to wygodne dla samego klienta, a sprzedającemu pozwala z kolei zatrzymać nabywcę przy sobie.

Klienci mają coraz mniej pieniędzy, mniej też więc kupują. Nie pomagają im w tym wcale szalone czasami zmiany cen wynikające z aktualnych kursów walut. Rynek elektroniki użytkowej co prawda ma się stosunkowo dobrze na tle innych dziedzin, ale tutaj także widoczne zaczynają być problemy ze znalezieniem nabywców. Marże zresztą też niekoniecznie pozwalają konkretniej zarobić.

Zarówno sprzedawcy, jak i sami producenci, coraz częściej starają się rozszerzać swoją ofertę. Jest to wygodne dla samego klienta, a sprzedającemu pozwala z kolei zatrzymać nabywcę przy sobie.

Muszę powiedzieć, że będę miała poważny dylemat. Używam od dawna i przyzwyczaiłam się już, komputerów i laptopów Dell oraz telefonów Nokia. Tymczasem Dell zamierza zacząć produkować komórki, a Nokia - laptopy... I bądź tu człowieku mądry: którą firmę sobie wybrać?

Doniesienia o zamiarze wypuszczenia przez Della smartfonów jak na razie nie zostały oficjalnie potwierdzone. Dużo jednak wskazuje na to, że faktycznie się pojawią.

Czemu więc Nokia miałaby być gorsza i trzymać się swojego rynku? Tutaj wiemy już jednak oficjalnie: Olli-Pekka Kallasvuo, prezes Nokii, przyznał, że koncern rozważa rozpoczęcie produkcji komputerów przenośnych. Plotki na ten temat krążyły już zresztą od kilku miesięcy.

Podobne zabiegi w walce o klienta stosują także sprzedawcy. Sieci komórkowe coraz częściej dodają do swoich ofert mobilnego Internetu także netbooki. Te ostatnie w tej chwili przeżywają swój boom, toteż opłaca się przyciągać nimi klientów na usługi komórkowe.

Z drugiej strony, sieci handlowe z elektroniką użytkową i salony komputerowe postanowiły zawalczyć także o klientów na komórki. Aktualnie już około 20% telefonów komórkowych kupujemy poza salonami operatorów. Co jeszcze ciekawsze, często wychodzimy na tym lepiej - komórki w tych sieciach i sklepach bywają tańsze niż w promocjach operatorów.

Kryzys ekonomiczny wymusza najwyraźniej na rynku ciekawą rzecz: zanika powoli podział na sprzedawców i producentów określonego typu urządzeń. Dzieje się więc dokładnie coś odwrotnego, niż w czasach boomu technologicznego - wówczas wszyscy szli raczej w kierunku specjalizacji w określonym typie usług bądź produktów.

Jak to mówią, historia kołem się toczy...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.