Kyocera DuraForce Pro oficjalnie. Ten smartfon będzie rywalizował z... kamerami GoPro

Kyocera DuraForce Pro oficjalnie. Ten smartfon będzie rywalizował z... kamerami GoPro11.08.2016 10:16

Znana z produkcji smartfonów do zadań specjalnych firma Kyocera rozszerzyła swoją ofertę o naprawdę interesujące urządzenie.

Smartfon + kamera sportowa = Kyocera DuraForce Pro

Kamerka o szerokim kącie widzenia? Jest. Ultrawytrzymała obudowa? Jest. Przyciski umożliwiające obsługę kamery pod wodą? Są. Kyocera DuraForce Pro ma (prawie) wszystko, czym powinna cechować się dobra kamera sportowa jednocześnie pozostając smartfonem. I to nie najgorzej wyposażonym smartfonem.

Militarny certyfikat MIL STD-810G świadczy o wysokiej odporności na uszkodzenia mechaniczne, a IP68 o pyło- i wodoszczelności. Producent zapewnia, że DuraForce Pro jest odporny m.in. na wstrząsy, wibracje, ekstremalne temperatury, szoki termiczne, ulewy i zanurzenia w wodzie.

Najważniejsza jest jednak dodatkowa kamerka

Obok 13-megapikselowego aparatu głównego pojawiła się dodatkowa matryca (o nieujawnionych parametrach) z obiektywem o 135-stopniowym kącie widzenia. Jest to zatem rozwiązanie podobne do tego, które zastosowano w LG G5. Koreański flagowiec nie jest jednak odporny nawet na działanie wody, więc ciężko go uznać za alternatywę dla kamerek sportowych. Może z LG V20 będzie inaczej?

135 stopni to nie rekord świata (popularne kamerki GoPro pozwalają wyciągnąć nawet 170 stopni), ale jak na smartfona to wynik naprawdę niezły. W teorii taki obiektyw powinien pozwolić na kręcenie takich filmów:

Napisałem wcześniej, że DuraForce Pro ma prawie wszystko, by rywalizować z kamerami GoPro. Dlaczego prawie? Do pełni szczęścia brakuje bowiem możliwości nagrywania w rozdzielczości 4K. FullHD to wszystko, co da się z tego telefonu wycisnąć.

Dlaczego nikt wcześniej na to nie wpadł?

Producenci telefonów od lat dążą do tego, by jedno urządzenie mogło zastąpić wszelką możliwą elektronikę; od odtwarzaczy MP3, przez aparaty cyfrowe, aż po komputery czy kamery termowizyjne.

Tymczasem nikt nie do tej pory nie wytoczył smartfonowych dział przeciw kamerkom sportowym. Dlaczego? Cóż, jedną z przyczyn może być fakt, że wiele firm ma w swojej ofercie i telefony, i kamerki sportowe, więc nie bardzo zależy im na tym, by produkty z różnych kategorii się kanibalizowały. Zastanówmy się jednak, czy taka hybryda jak Kyocera DuraForce Pro w ogóle ma sens.

Kamer sportowych zazwyczaj używa się w ekstremalnych sytuacjach takich jak nurkowanie, jazda na nartach czy skoki ze spadochronem. Chyba każdy użytkownik takiego gadżetu liczy się z tym, że w takich warunkach kamerka może zostać uszkodzona lub zgubiona. Gdy tak się stanie - stracisz zdjęcia i filmy. Zgubienie telefonu to o wiele większy problem.

Czekam na smartfony z kamerami 360

O ile kamer sportowych używa się w sytuacjach ekstremalnych, o tyle kamerę sferyczną warto zabrać na zwykły spacer. Smartfon rejestrujący 360-stopniowe filmy to byłoby coś.

Jestem pewien, że prędzej czy później doczekamy się wysypu tego typu słuchawek, choć zapewne jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, zanim ta technologia stanie się wystarczająco przystępna.

Wracając do DuraForce Pro - producent na razie nie ujawnił ceny, ale tanio raczej nie będzie. Sprzedaż ma ruszyć jesienią.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.