Smartfon Tonino Lamborghini z Androidem, czyli Murciélago z silnikiem Poloneza

Smartfon Tonino Lamborghini z Androidem, czyli Murciélago z silnikiem Poloneza11.06.2012 15:00
Tonino Lamborghini TL700 (fot. hi-tech.mail.ru)
Paweł Żołyniak

Włoskie Tonino Lamborghini postanowiło podążyć ścieżką wyznaczoną przez Porsche Design i zainwestować w mobilne urządzenia. Pod koniec sierpnia w Rosji mają zadebiutować trzy złote telefony i tablet tej marki. Czy luksusowe telefony mają jeszcze sens?

Włoskie Tonino Lamborghini postanowiło podążyć ścieżką wyznaczoną przez Porsche Design i zainwestować w mobilne urządzenia. Pod koniec sierpnia w Rosji mają zadebiutować trzy złote telefony i tablet tej marki. Czy luksusowe telefony mają jeszcze sens?

Pierwsze dwa modele to featurephone'y zrobione ze złota i krokodylej skóry. Mają identyczny wygląd, ale różnią się parametrami i ceną.

Tonino Lamborghini Spyder (fot. hi-tech.mail.ru)
Tonino Lamborghini Spyder (fot. hi-tech.mail.ru)

TL688 Spyder jest wyposażony w 2-calowy ekran o rozdzielczości QVGA (320 x 240 pikseli), aparat 3 Mpix i mniejszą kamerę z przodu telefonu. Prawdopodobnie Spyder nie będzie miał wejścia na kartę microSD, więc jego użytkownicy będą musieli się zadowolić 4 GB pamięci wbudowanej. Telefon wyceniono na 60-70 tys. rubli, czyli około 6246-7287 zł. To całkiem dużo, biorąc pod uwagę to, że urządzenie nie wspiera nawet standardów 3G, a jedynie GPRS/EDGE.

Tonino Lamborghini TL700 (fot. hi-tech.mail.ru)
Tonino Lamborghini TL700 (fot. hi-tech.mail.ru)

Kolejny Spyder, oznaczony numerem TL820, ma nieco większy ekran (2,4") i czterokrotnie większą rozdzielczość VGA (640 x 480 pikseli). Na pokładzie znajduje się 1 GB pamięci wbudowanej z możliwością rozszerzenia jej do 16 GB (za pomocą kart microSD). Spyder 2 ma też aparat 5 Mpix i baterię o pojemności 1200 mAh. Jego cena będzie wynosiła około 80000 rubli (około 8328 zł).

Tonino Lamborghini TL700 (fot. hi-tech.mail.ru)
Tonino Lamborghini TL700 (fot. hi-tech.mail.ru)

Jedyny smartfon spośród zaprezentowanej trójki to TL700. Za cenę 90000 rubli (9369 zł) będzie można dostać komórkę z 3,7-calowym wyświetlaczem z szafirowego szkła (ten sam materiał co w Motoroli Aura). Ekran będzie pracować w rozdzielczości WVGA (800 x 480 pikseli). Na pokładzie ma się znajdować Android 2.3 Gingerbread. Niestety, nie ujawniono dokładnych danych dotyczących procesora, wiadomo jedynie, że będzie to chipset Qualcomm. TL700, podobnie jak oba Spydery, jest wykonany ze złota i skóry krokodyla.

Tonino Lamborghini TL700 (fot. hi-tech.mail.ru)
Tonino Lamborghini TL700 (fot. hi-tech.mail.ru)

Tonino Lamborghini nie ograniczyło się tylko do telefonów i na sklepowych półkach pojawi się również L2800, czyli tablet oparty na Androidzie. Obecnie jest to Gingerbread, ale prawdopodobnie w wersji finalnej urządzenia pojawi się już Ice Cream Sandwich. L2800 został wyposażony w 9,7-calowy wyświetlacz z szafirowego szkła o rozdzielczości 1024 x 768 pikseli. Tablet będzie napędzał układ Qualcomma o taktowaniu 1,2 GHz, wspomagany przez 512 MB pamięci RAM.

Tonino Lamborghini L2800 (fot. hi-tech.mail.ru)
Tonino Lamborghini L2800 (fot. hi-tech.mail.ru)

L2800 nie ma złoceń ani elementów skórzanych, ale wygląda ładnie i sprawia wrażenie solidnego. Brak luksusowych materiałów wpłynął na cenę, która ma wynosić 75 tys. rubli, czyli około 7800 zł. Koszt ten po trosze tłumaczy zastosowanie tak dużego ekranu z szafirowego szkła.

Tonino Lamborghini L2800 (fot. hi-tech.mail.ru)
Tonino Lamborghini L2800 (fot. hi-tech.mail.ru)

Co prawda telefony tego typu są kierowane do wąskiej grupy (bogatych) fanów marki, ale zastanawiam się nad sensem tworzenia takich urządzeń. Oczywiście ich głównym celem jest zapewnienie odpowiedniego prestiżu poprzez połączenie luksusowych materiałów, nietypowego designu oraz umieszczeniu logo znanej marki.

Warto zauważyć, że branding urządzenia kończy się właściwie na obudowie - twórcy nie pokusili się nawet o dedykowany motyw systemu, jak było w designerskim smartfonie Prada 3.0 by LG. Wydanie kilku tysięcy złotych na telefon o tak słabych parametrach i nieobsługujące 3G wydaje się pomyłką. Widać zresztą, że ostatnio tego typu urządzenia nie cieszą się zbyt dużą popularnością. Szczególnie gdy popatrzy się na luksusową markę Nokii - Vertu, które ma być sprzedane.

Coraz częściej bogaci sięgają po kolejne luksusowe edycje iPhone'ów, które po prostu stają się bardziej trendy. Według mnie opisane wyżej telefony są jak Murciélago z silnikiem Poloneza, a chyba nie o to chodzi Tonino Lamborghini. Biorąc jednak pod uwagę rynek, na który kierowane są komórki (znani z przepychu bogaci Rosjanie), z pewnością firmie uda się sprzedać co najmniej kilka sztuk.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.