Lenovo zniknie z rynku smartfonów i zostanie wchłonięte przez... Motorolę

Lenovo zniknie z rynku smartfonów i zostanie wchłonięte przez... Motorolę26.08.2015 14:55
Lenovo Vibe X2 Pro
Konrad Błaszak

Jeśli jesteście fanami smartfonów Lenovo to możliwe, że już niedługo nie będziecie mogli ich kupić. Chińska firma zniknie z rynku, ale to niekoniecznie jest zła decyzja.

Lenovo od jakiegoś czasu jest jednym z najważniejszych graczy na rynku, a zakup Motoroli bardzo umocnił pozycję chińskiego giganta, co w drugim kwartale tego roku wyniosło go na trzecie miejsce w tej branży. Podobne wnioski można wysnuć po ostatnim raporcie dotyczącym zróżnicowania urządzeń z Androidem na rynku w ostatnich kilku kwartałach. Wygląda na to, że innego zdania jest chińska firma. Jak informuje XiaomiToday, Lenovo w najbliższym czasie zniknie z rynku i nie będzie można kupić smartfonów z tym logo na obudowie

Oczywiście nie oznacza to, że Chińczycy wycofują się z tej branży. Zamiast tego dział mobilny chińskiego giganta zostanie wchłonięty przez Motorolę, która została kupiona przez Lenovo na początku zeszłego roku. Potwierdzają to słowa prezydenta mobilnego oddziału Lenovo, Chen Xudonga.

Chen Xudong :

Lenovo Mobile będzie stopniowo wchłaniane przez Motorolę, zarówno jeśli chodzi o strukturę organizacyjną, jak i linie produktów oraz markę. Nowa struktura zostanie ogłoszona niedługo.

Nie da się ukryć, że jest to dość dziwna decyzja, ponieważ ta marka nie jest nowa, a ma już sporo fanów i wyrobioną renomę, czego wiele mniejszych firm może pozazdrościć. Z drugiej strony będzie to prawdopodobnie oznaczać, że znacząco zostanie rozbudowane portfolio Motoroli. Jeśli reszta smartfonów będzie podoba do ostatnio zaprezentowanych to ja jestem oczywiście za, gdyż nowe Motki są świetne.

Oprócz tego nie wolno zapominać też o jednym małym elemencie tej układanki, który w dłuższej perspektywie może być niezwykle ważny. Jest nim marka ZUK, która ostatnio zaprezentowała swojego pierwszego smartfona o nazwie Z1. Wygląda na to, że Motorola będzie tą bardziej tradycyjną marką w portfolio chińskiego giganta, a zadaniem ZUKa będzie powtórzenie sukcesu Xiaomi. Chociaż nadal nie jestem przekonany, czy całkowite porzucenie marki Lenovo jest dobrym wyjściem, to taki układ wydaje się dość rozsądny. Ograniczenie portfolio i skupienie się na prezentowanych produktach powinno przynieść ich lepszą sprzedaż.

Oczywiście nadal nie wiadomo dokładnie jak to będzie wyglądać i kiedy nastąpią te zmiany. Jeśli razem z nimi zwiększyłaby się dostępność produktów obydwóch marek na całym świecie to Lenovo może wyjść na tym bardzo dobrze. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Motorola ma ogromne doświadczenie na tym rynku, co pokazują ostatnie produkty. Jeśli Chińczycy dobrze to rozegrają, mogą jeszcze długo utrzymać się na podium. Pytanie tylko, czy jedna marka będzie w stanie udźwignąć sukces, na który pracowały dwie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.