Lepszy dźwięk w iPhone'ach. Operatorzy ogłaszają nową funkcję

Lepszy dźwięk w iPhone'ach. Operatorzy ogłaszają nową funkcję24.02.2023 08:26
Aparat iPhone'a 14 Pro uratował Sony
Źródło zdjęć: © Unsplash

Posiadacze wybranych iPhone'ów mogą od kilku dni cieszyć się wysoką jakością dźwięku podczas połączeń między sieciami Orange i Play. Operatorzy udostępnili im bowiem możliwość komunikowania się przy wykorzystaniu wysokiej jakości rozmów HD Voice+.

Jeśli posiadasz iPhone 11 lub nowszy, Orange i Play mają dla ciebie dobrą informację. Pomarańczowy operator poinformował właśnie o uruchomieniu kodeku EVS dla wspomnianych smartfonów. Jego działanie umożliwia prowadzenie rozmów między wspomnianymi sieciami w wysokiej jakości rozmów HD Voice+.

Kodek EVS (Enhanced Voice Services), zwany też HD Voice+ lub HD+ pozwala na znaczne poprawienie jakości rozmów telefonicznych w porównaniu do tradycyjnych połączeń 2G/3G. Rozmowy takie cechują się wyraźnie mniejszą ilością szumów, a także lepszą słyszalnością zarówno wysokich, jak i niskich tonów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić kontroler TourBox Elite?

W tym standardzie komunikacji głos rozmówcy brzmi naturalnie, o wiele bardziej przypominając typowe nagranie przy użyciu sensownego mikrofonu niż typową rozmowę telefoniczną. Na stronie biura prasowego Orange dostępne są dwie próbki, w których można porównać dźwięk w klasycznym połączeniu 2G/3G oraz w połączeniu z wykorzystaniem kodeku HD Voice+.

HD Voice+ jest dostępne w smartfonach, które obsługują VoLTE lub WiFi Calling oraz sam kodek EVS. Orange twierdzi, że większość nowych smartfonów z Androidem, które są oferowane w sieci, spełniają te warunki, a teraz lista została rozbudowana o urządzenia z logiem jabłka od modelu 11 wzwyż. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem możliwości jego obsługi nie tylko między Orange i Play, ale także w rozmowach z innymi operatorami. Orange deklaruje, że w perspektywie kilku miesięcy usługa powinna być dostępna podczas komunikacji z T-Mobile.

Jak sprawdzić, czy korzystasz z HD Voice+?

Aby upewnić się, czy połączenie realizowane jest przy wykorzystaniu technologii HD Voice+ należy spojrzeć na ekran smartfona w trakcie rozmowy. Na urządzeniach z Androidem pojawi się napis "HD+". W przypadku iPhone'ów informacja ta nie jest sygnalizowana w żaden sposób, ale różnica powinna być słyszalna.

Karol Kołtowski, dziennikarz Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.