Mailbox w rękach Dropboksa - co to oznacza dla użytkowników?

Mailbox w rękach Dropboksa - co to oznacza dla użytkowników?18.03.2013 13:30
Mailbox i Dropbox razem
Adrian Nowak

Dropbox to jedna z najpopularniejszych usług chmurowych, która umożliwia wygodne dzielenie się plikami. Konkurencyjnych rozwiązań tego typu przybywa błyskawicznie, więc ewolucja narzędzia jest coraz szybsza.

Ostatnio Dropbox poinformował na swoim blogu, że przejmuje aplikację Mailbox razem z 14-osobowym zespołem, który ją rozwijał. Warto przypomnieć, że Mailbox to usługa, która zbierała niemal same pozytywne komentarze od użytkowników. Jest to klient Gmaila dla iPhone'a, który ma dodatkowe funkcje związane z zarządzaniem wiadomościami.

Jednym z najważniejszych rozwiązań Mailboksa jest możliwość ukrycia wiadomości ze skrzynki odbiorczej na pewien czas. Jeśli otrzymujemy więc sporo e-maili, a którymś z nich nie możemy się zająć od razu, aplikacja pozwala go łatwo "przesunąć", by pojawił się ponownie na przykład jutro, za tydzień bądź za parę godzin. Dzięki temu unika się długiej listy odczytanych wiadomości, do której właściwie nie wiadomo, jak się zabrać.

Dropbox nie będzie w tyle z Google Drive?

Ale chwileczkę, co ma właściwie wspólnego Dropbox z Mailboksem? Oba narzędzia są bardzo lubiane przez użytkowników, jednak wydają się zupełnie do siebie nie pasować. Odpowiedź pojawia się dopiero, gdy zauważymy, że Google Drive w ostatnim czasie zostało mocno zintegrowane z Gmailem. Dropbox bez wątpienia nie chce więc pozostać w tyle.

Mailbox (fot. mailbox)
Mailbox (fot. mailbox)

Użytkownicy poczty wyszukiwarkowego giganta mogą teraz na przykład łatwo dodawać załączniki do e-maili, które nie zaśmiecają skrzynki, ale są przechowywane na sieciowym dysku. Dropbox, kupując Mailboksa, załatwił sobie po prostu dostęp do dużej bazy użytkowników Gmaila, którym można zaoferować podobne rozwiązanie, oparte na własnej chmurze.

To dobrze dla użytkowników

Rosnąca konkurencja na rynku dysków sieciowych działa więc bez wątpienia na korzyść użytkowników, którzy będą mieli do dyspozycji większy wybór aplikacji. Internauci raczej nie muszą się obawiać tego, że Mailbox w przyszłości straci na jakości, bo twórcy nie kierowali się względami finansowymi, dołączając do Dropboksa. Firma zebrała wcześniej od inwestorów ponad 5 milionów dolarów, które pozwalały spać zespołowi spokojnie.

Dropbox zapewnia, że Mailbox będzie funkcjonował nadal jako osobna aplikacja. I niedziwne: tworzenie nowej usługi pocztowej byłoby niełatwe i znacznie rozszerzałoby dotychczasową działalność firmy. Najbardziej racjonalna droga wydaje się też najlepsza dla użytkowników: jeśli internauci będą mogli po prostu wygodniej wysyłać swoje załączniki, zyska na tym zarówno Mailbox, jak i Dropbox.

Źródło: The Verge

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.