Microsoft bez szans w starciu z Apple'em. Tylko milion sprzedanych Surface’ów

Microsoft bez szans w starciu z Apple'em. Tylko milion sprzedanych Surface’ów15.01.2013 10:00
Steve Ballmer | fot. Microsoft
Tomasz Hamryszak

Premiera Surface’a podzieliła użytkowników. Jedni wróżyli mu świetlaną przyszłość, drudzy ogłosili go totalną klapą - narzekali głównie na wygórowaną cenę. Dzięki analitykom firmy UBS wiadomo już, jak najnowsze dziecko Microsoftu radziło sobie na rynku w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Microsoft tuż po prezentacji swojego tabletu zakładał, że do końca roku uda mu się sprzedać około 2 mln tych urządzeń. Rynek jednak nie był tak łaskawy - w grudniu do sieci trafiły wstępne informacje prognozujące sprzedaż na poziomie jedynie 500-600 tysięcy egzemplarzy.

Na szczęście Surface nie sprzedał się aż tak słabo. Z danych UBS wynika, że w ręce klientów w okresie świątecznym (Q4) trafiło około miliona tabletów Microsoftu z Windows RT. Znacznie lepiej, niż przewidywano pod koniec roku, choć wciąż trudno mówić o jakimkolwiek sukcesie czy choćby osiągnięciu wcześniejszych założeń producenta.

[solr id="komorkomania-pl-138208" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4926,w-koncu-poznalismy-ceny-wszystkich-surfaceow-tanio-nie-bedzie" _mphoto="3286-surface-pro-138208--fe5be54.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3353[/block]

Microsoft Surface okazał się marnym konkurentem dla iPada. Założeniem giganta z Cupertino było sprzedanie 20 milionów iTabletów w tym samym przedziale czasowym i wszystko wskazuje na to, że wynik ten udało się osiągnąć. Skąd taka ogromna różnica?

Surface’owi została przypięta również łatka absurdalnie drogiego sprzętu. Wystarczy jednak szybki przegląd ofert internetowych, aby podważyć tę opinię. Średnio zorientowany użytkownik już wie, że ceny nowego iPada oscylują w podobnym zakresie, a wybór topowych tabletów z Androidem to tylko nieznaczna oszczędność.

Jeśli więc nie cena, to o wysokiej sprzedaży mogła decydować dostępność aplikacji, za co piętnowany jest Windows RT. Racjonalnym wytłumaczeniem sukcesu iPada jest raczej ogromna liczba dostępnych aplikacji, o której młoda platforma Microsoftu może w tej chwili tylko pomarzyć.

[solr id="komorkomania-pl-142863" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4651,google-nexus-10-juz-w-tym-tygodniu-w-polsce" _mphoto="nexus10-1-135534-227x168-d05ad5e.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3354[/block]

Powodami słabej sprzedaży tabletu Surface mogą być również mocno ograniczona dostępność sprzętu oraz - jeszcze - słaba rozpoznawalność nowego produktu Microsoftu. Model ten nie trafił na wiele rynków, a część użytkowników nie ma w ogóle pojęcia, że coś takiego jak tablet z Windows RT istnieje.

Gdybyście mieli do wydania ponad 2000 zł na tablet, to które urządzenie byście wybrali: iPada, Surface'a czy Nexusa 10?

Źródło: The Nex Web

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.