Microsoft szykuje własny zegarek. Znowu

Microsoft szykuje własny zegarek. Znowu18.04.2013 07:52
SPOT (fot. theverge.com)

Wiele wskazuje na to, że nad własnymi inteligentnymi zegarkami pracują już m.in. Apple, Samsung oraz Google. Kilka lat temu Microsoft przespał smartfonową rewolucję, ale najwidoczniej nie zamierza powtarzać tego błędu. Kolejne źródła potwierdzają, że koncern również szykuje własny inteligentny zegarek.

Wiele wskazuje na to, że nad własnymi inteligentnymi zegarkami pracują już m.in. Apple, Samsung oraz Google. Kilka lat temu Microsoft przespał smartfonową rewolucję, ale najwidoczniej nie zamierza powtarzać tego błędu. Kolejne źródła potwierdzają, że koncern również szykuje własny inteligentny zegarek.

Pierwsze konkretne przecieki na ten temat pojawiły się kilka dni temu, kiedy to Wall Street Journal podał informację, że Microsoft poszukuje dostawców 1,5-calowych wyświetlaczy. To prowadziło do oczywistego wniosku: gigant z Redmond w bliżej nieokreślonej przyszłości planuje rozpocząć produkcję swojego zegarka.

[solr id="komorkomania-pl-155696" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3940,nowe-motorole-coraz-bardziej-obiecujace-kiedy-wreszcie-je-zobaczymy" _mphoto="x-155696-270x157-5aa42ab89c12f17.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3757[/block]

Informacje te potwierdzili właśnie redaktorzy serwisu The Verge. Powołując się na swoich informatorów, twierdzą, że urządzenie jest już w fazie wczesnych prototypów. Mówi się, że początkowo gadżet miał pełnić funkcję pulsometru zintegrowanego z konsolą Xbox, jednak w ostatnim czasie koncern postanowił rozszerzyć jego funkcjonalność.

Dziś już pewnie mało kto pamięta, że to właśnie Microsoft zainteresował się rynkiem inteligentnych zegarków wcześniej niż wszystkie wspomniane przeze mnie we wstępie koncerny. Wprowadził na rynek urządzenie tego typu już w 2004 roku.

SPOT (fot. smartwatchnews.org)
SPOT (fot. smartwatchnews.org)

Gadżet o nazwie SPOT (Smart Personal Object Technology) był jak na tamte czasy naprawdę innowacyjny. Niemal dekadę temu dostęp do mobilnego Internetu był bardzo ograniczony, więc firma musiała znaleźć inne rozwiązanie służące do transmisji danych. Wykorzystano do tego celu fale FM, za pośrednictwem których do urządzenia przesyłane były informacje dotyczące pogody, kursów walut itp.

[solr id="komorkomania-pl-155685" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3941,google-glass-specyfikacja-okularow-pokazuje-przyszlosc-urzadzen-mobilnych" _mphoto="google-glass-155685-251x-9c28f25.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3758[/block]

Niestety, takie rozwiązanie niosło ze sobą sporo minusów. Przede wszystkim usługa dostępna była tylko w niektórych miastach na świecie, a liczba możliwych zastosowań była mocno ograniczona. Poza tym korzystanie z niej - oprócz zakupu urządzenia - wymagało opłacania rocznego abonamentu w wysokości 59 dolarów. Ostatecznie projekt nigdy nie odniósł spektakularnego sukcesu, a same zegarki wycofano ze sprzedaży w 2008 roku, jednak wspierane były aż do końca roku 2011.

Czy Microsoft będzie w stanie wykorzystać zdobyte przez ten czas doświadczenie, by z powodzeniem rywalizować z silną konkurencją? O tym przekonamy się dopiero wtedy, gdy inteligentne zegarki na dobre zaleją rynek, a wiele wskazuje na to, że nastąpi to już wkrótce.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.