MVNO w Polsce nadal mało popularni

MVNO w Polsce nadal mało popularni05.01.2009 14:00
Kira Czarczyńska

Według szacunków podanych w raporcie Rzeczpospolitej, w Polsce sieci MVNO mają obecnie zaledwie 165 tysięcy aktywnych klientów. Szacunków, ponieważ operatorzy wirtualni niechętnie chwalą się różnicą pomiędzy ilością sprzedanych starterów, a osób, które z nich rzeczywiście korzystają. Biorąc jednak pod uwagę, że jeszcze we wrześniu aktywnych kart SIM w sieciach MVNO było ok. 300.000 - to ta różnica może wynosić nawet kilkadziesiąt procent...

Według szacunków podanych w raporcie Rzeczpospolitej, w Polsce sieci MVNO mają obecnie zaledwie 165 tysięcy aktywnych klientów. Szacunków, ponieważ operatorzy wirtualni niechętnie chwalą się różnicą pomiędzy ilością sprzedanych starterów, a osób, które z nich rzeczywiście korzystają. Biorąc jednak pod uwagę, że jeszcze we wrześniu aktywnych kart SIM w sieciach MVNO było ok. 300.000 - to ta różnica może wynosić nawet kilkadziesiąt procent...

Idea MVNO jest bardzo prosta: "realna" sieć udostępnia za stosowną opłatą swoją infrastrukturę wchodzącemu na rynek operatorowi wirtualnemu - ten ostatni kupuje po prostu czas i prawo do obsługi swoich przyszłych abonentów w innych sieciach. Dzięki temu koszt startu jest dla niego niewielki, możliwości tworzenia oferty ogromne, a usługi komórkowe można łatwo dodać jako "bonus" do pokrewnych lub całkiem innych usług. Jest tak np. w przypadku sieci Carrefour Mova: usługa telefonii komórkowej stanowi "bonus" dla klientów sieci marketów i nie jest nawet skierowana bezpośrednio na zarobek, ale bardziej na samo pozyskanie nowych i przywiązanie do siebie już istniejących kupujących.

Nawet jednak mimo tego, że oferta sieci MVNO skierowana jest ze swej natury do wąskiego grona odbiorców, zasadniczo tak niski udział w rynku - na poziomie 0,4% - jest dość zaskakujący. Pozostajemy pod tym względem daleko w tyle za innymi krajami Europy; w Wielkiej Brytanii przykładowo z ofert operatorów wirtualnych korzysta 13% klientów sieci komórkowych. Urząd Komunikacji Elektronicznej zakłada co prawda, że do roku 2010 udział MVNO w rynku osiągnie 10-15%, ale nie czarujmy się, są to bardzo optymistyczne założenia.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.